Hoe het best een baardagaam transporteren?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet een aardig stukje reizen(2uur)..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (4)

Dat word moeilijk, had er 2 die zaten in hun terrarium, ongeveer 3 kwartier. Ze hadden meteen last van beestjes en werden ziek. Meteen vitamines gehaald en naar de dierenarts. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoelang! Ik heb meerdere baardjes gehad verkocht gekweekt en vervoerd. Wat je moet doen is zo'n lage bak nemen een kruik en een handdoek. Vul de kruik met warm water. Niet te veel hoe moet niet bol staan. Willen de kruik in een handdoek. En leg deze in de bak. De baardjes kunnen goed vervoerd worden zo.
Vitamines moet je ALTIJD toedienen het is vragen om problemen om het af en toe te doen. Als je gezonden dieren hebt is er niks aan de hand. Als je op de plek van bestemming bent, Zet ze in hun terra en laat ze rusten. Geef die avond niet te veel eten. Zorg dat er minder stress verder is voor ze.
Haal ze er niet uit en laat ze verder met rust tot de volgende dag.

Heel veel succes! Gewoon rustig rijden.
Via deze manier heb ik meerdere sieren naar België, Duitsland en Frankrijk vervoerd!! (vanuit den haag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een kameraad gehad ( Een bevriende collega van mijn ex die ik nu niet meer spreek) En die vervoerde zijn baardagamen in de reisbench voor katten. Naast hem op de bijrijders stoel klikte hij de reisbench in de gordel en in die bench had ie wat kranten liggen. Zodat de baardagaam niet rechtstreeks op de bodem van de bench zit.
Het is gewoon een soort vierkante kunststof beauty case maar dan met een deurtje ana de voorkant en een hand greep boven op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik het goed begrijp gaat het om 1 agaam.
ten eerste moet het verblijf waarin je m wilt vervoeren zo groot zijn dat de agaam uitgestrekt moet kunnen liggen, zorg daarbij ook dat de bodem bedekt is zodat je er niet door kunt kijken (dit gegeven veroorzaakt veel stress voor de agaam) en dan is 2 uur echt te lang.
zorg ervoor dat het voldoende ventileert en dat de temperatuur echt niet onder de 18 graden komt, beste is ongeveer 26a28 graden. gooi er eventueel blaatjes sla bij zodat die zn vocht peil kan aanvullen.
nou ik hoop dat je hier iets aan heb en succes ermaa.
Bronnen: