Hoelang duurt het voordat een geit jongen krijgt?

We hebben thuis geiten waar we al een half jaar geleden een bok bij hebben gezet, maar helaas nog zonder resultaat. Aan de buiken te zien zijn ze wel zwanger, maar hoe lang moeten we nog wachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (2)

Draagtijd van een geit is gemiddeld 149 dagen, maar kan variëren van 144 tot 151 dagen. Verschijnselen van dracht zijn bij geiten niet zo eenvoudig vast te stellen omdat schijndracht/zwangerschap bij geiten nogal een
voorkomt, met name in een koppel.
12 jaar geleden
Je geit krijgt na de dek datum over 5maanden plus 5dagen haar lammeren