Waarom bijt mijn kat in draden/tassen/spullen als ik thuiskom?

Hij gedraagt zich superdruk als ik na een tijd (bijv. 6 uur) weer thuiskom, spint en loopt en achter me aan, maar botviert zijn energie dan bijtend op allemaal spullen. Aan de ene kant lijkt hij dus blij, maar lijkt er niet goed raad mee te weten. Na een kwartier is het drukke gedrag ook vaak weer over.
Als ik thuis ben bijt hij voor de rest zelden ergens in, hij mag ook naar buiten dus kan zijn energie voor de rest goed kwijt. Als hij in spullen bijt bijt zeg ik op lage toon nee, en zet hem ergens anders neer, maar hij gaat er gewoon mee door.
Wat kan ik hier aan doen, en waarom doet hij dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk om aandacht misschien helpt hey als je een kwartiertje met hem/haar speelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang je jas op, zet je tas weg en neem hen op je arm of schoot. Een beetje met hem knuffelen en dan is hij denkelijk tevreden en gaat niet meer overal in bijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan maar meteen een speeltje voor zijn neus bewegen waar hij zich op af kan reageren. Is hij nog jong?
je kan dit zien als een soort oversprong gedrag.
de emoties worden hem een beetje teveel, en die kanaliseert hij door te gaan bijten.
dit is de manier voor je kat om hier mee om te gaan, dus ik zou niet proberen het af te leren.
beter zorg je er voor, dat er wat oude spullen liggen waar hij op mag bijten zonder schade aan te brengen, en die aan te bieden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Je kunt hem ook afleiden geven met een flingamastring. op youtube staat een filmpje en het is verkrijgbaar bij www.madefordogs.nl klinkt misschien raar maar ze hebben ook kattenspullen