Vogels uit de dierenwinkel, redden die zichzelf wel als ik er een paar van los zou laten?

Ik vind vogeltjes opgesloten in de dierenwinkel zo zielig. Andere dieren ook hoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als de vogels het zouden overleven, hebben zij (vaak), als uitheemse diersoorten, een negatieve impact op de nederlandse ecosysteem. Zij kunnen andere soorten in verdrukking duwen doordat zij "resources" gebruiken die eigenlijk niet voor hen bedoeld zijn. Ze zouden alleen maar schade toebrengen, dus AUB doe het NIET! Het is niet alleen slecht voor de vogeltjes zelf, maar ook voor de nederlandse vogeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, de meeste zullen zich niet redden.
Deze vogels zijn tam gemaakt, en daardoor afhankelijk van mensen. Ze hebben veelal niet geleerd hoe ze aan voedsel moeten komen.
Ook leven veel van deze vogels oorspronkelijk in een ander klimaat. Dat zal vandaag niet zo'n probleem zijn, maar als het winter wordt wel!

Hoe zielig je ze dus ook vindt, laat ze alsjeblieft zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, veel vogels zullen het niet redden.
de vogels die oorspronkelijk uit de tropen komen, gaan de winter niet overleven.
ook heb ik mijn bedenkingen omdat het vogels betreft die al generaties en generaties in gevangenschap leven.
ik zou de gok niet wagen.
Rieneke1
12 jaar geleden
De vogeltjes die je in een dierenwinkel kunt kopen, zijn heel vaak tropische vogeltjes. Die zouden het in de zomer nog best overleven misschien, maar in de winter zeker niet.
Bovendien hebben ze niet geleerd op te passen voor katten en zo, dus ik geef ze weinig kans.
Ik ben het met je eens dat vogeltjes lekker buiten horen te vliegen, maar ik denk niet dat dit de oplossing is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet doen.
1/ je pleegt een strafbaar feit.
2/ deze vogels zijn in 'gevangenschap' grootgebracht.
laat ze met rust.
3/ ze redden zichzelf niet vanwege de domesticatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als je de vogels zelf hebt gekocht
Nee, want huisdieren zijn het niet gewend om zelf naar eten te zoeken. Vogels zullen sterven door de kou en raken uitgeput.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat overleven ze niet in de winter en daarbij help je alleen de eigenaar van de dierenwinkel want hij vindt het wel fijn als er weer een paar vogels verkocht zijn.
Hij zal z'n voorraad dan gewoon weer aanvullen dus je wint er niets mee.