heb wel eens gehoord dat je aan de reactie van een kat op een spiegel kunt zien hoe slim hij/zij is. is dat zo?

bv een kat die begint te vechten is minder slim als een kat die achter de spiegel gaat kijken. wat ik dus ooit gehoord heb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

niet noodzakelijkerwijs.
hoe de kat z'n spiegelbeeld zal benaderen hangt ook af van andere factoren.
je hebt zelfverzekerde katten en timide katten.
je hebt katten die snel actie ondernemen, tegen katten die eerst 'de kat uit de boom kijken'.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ècht slimme kat negeert de spiegel omdat ie weet dat het maar een spiegel is ;p
Rieneke1
12 jaar geleden
idd, de meeste katten interesseert het geen pepernoot :)
ze kijken liever pingpong op tv.
of zoeken achter de boxen als er vogelgeluiden gespeeld worden :)

Andere antwoorden (1)

zoals hiervoor gezegd kan je wel onderscheiden welke karakters de katten hebben, maar niet hoe slim ze zijn
de meeste zullen zich echter niets van hun spiegelbeeld aantrekken, omdat het geen geur heeft en geen geluid maakt

een filmpje van zichzelf met geluid is al beter...