Is verf op terpentine basis schadelijk voor de gezondheid van een kat?

Wij zijn het huis buitenom aan het schilderen en dus ook de drempel. De deur is ook geschilderd vandaag en moest open staan om te drogen. Aan het einde van de middag kwamen we tot de ontdekking dat er een poes op bezoek is geweest en op de drempel is gaan staan. Ik heb bewijs dat ie ook binnen is geweest trouwen!!! haha ik kan hier de humor wel van inzien hoor ik stip het zo weer even bij, maar waar ik mij zorgen over maak is als hij zijn pootjes schoon gaat likken......kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Gezond is het zeker niet voor geen enkel levend wezen !
Verf op terp.basis is absoluut slecht voor je gezondheid en dan maakt 't niet uit mens of dier !
Beste kan je er tijdens't drogen iets over heen zetten,zodat niemand zich kan vergissen en er niet intrapt of beter bovenop gaat staan !
Je kan iets fabriceren van 'n kartonnendoos waarvan je boven(gedeeltelijk ivm.verdamping tijdens droogproces) en onderkant,die delen die de drempel anders raken zodat ook de kat gedwongen word hierover heen te springen ! Verf is bovendien nu zo stofdroog bij deze temperaturen ! Met wasbenzine op schone doek kan je evt.z'n pootjes reinigen ook voor mensen stukken beter dan terpetine ! Of nog beter wat koffiedrap,btj.boter of wasbenz en afwasmiddel(recept garagezeep) goed alles inwrijven zonder water! dan pas afspoelen is het beste voor je handen en huid !

Succes met schilderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zolang het niet dagelijks of grote hoeveelheden zijn zal het wel loslopen.
De kat zal zn pootjes wel lekker scherpen aan een boom en rent lekker achter een muis aan is die verf er zo af.
Zou me er niet zo druk om maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ga ik dan maar vanuit. Ik zou het erg vervelend vinden als door mijn huis en kat ziek zou worden. bedankt voor je antwoord.
Ik denk niet dat de kat hier blijvende schade van ondervindt, zo gemakkelijk laat die verf nu ook weer niet los en het meeste zal wel op straat achterblijven.
(Was even bang dat je je kat een ander kleurtje wou geven ;-))