Onze guppie is vandaag zelf uit zijn kom gesprongen. Waar komt dit door?

De kom staat niet in de zon o.i.d. en we hebben geen poes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.. hij zal het niet naar zijn zin gehad hebben? ;)

Het beste antwoord

Een vissenkom moet een prettige ruimte zijn voor een visje om te leven.
Guppen leven in schooltjes en zoeken elkaar steeds op, maar ik begrijp dat je er maar eentje hebt, dat is dus niet echt gezellig.
En een vissenkom al helemaal niet, dus floept hij er soms uit.
Zit er wel voldoende groen in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Te weinig water?
Als wij de bak verschonen en de vissen even in een klein kommetje doen met een beetje water dan springen ze er ook uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de kom zit helemaal vol, dus daar kan het niet aan liggen.....
Hebben jullie een ronde, bolle kom? Want het schijnt dat vissen daar enorm depressief van worden en dan gaan ze rare dingen doen, waaronder uit de kom springen. Heel hun beeld wordt verdraaid, waardoor ze een soort van gek worden. Het beste is altijd een rechthoekig aquarium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben een soort brede vaas als kom, 'k weet niet hoe dat op het gemoed van een vis werkt? ;-) Kan zijn dat hij zo laat merken, dat hij er gek van wordt, hoe maak je dat anders duidelijk als vis.... Maar een rechthoekig aquarium vind ik weer zo overdreven voor 1 guppie. Maarja, als ik zijn levensvreugde daarmee kan verhogen, is het te overwegen.
Dit kan komen doordat er teveel water in de kom zit, dan springen ze eruit, evenals met weinig water zoals hierboven staat hoewel die kans kleiner is, een kom is vaak redelijk hoog.

Toegevoegd na 14 minuten:
Wij hebben het zelf ooit met onze goudvis meegemaakt dus vandaar dit antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kom zit idd helemaal vol, maar dat doe ik eigenlijk altijd, en dit is de 1e keer in zijn halve levensjaar dat hij eruit gesprongen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat hij/zij van iets schrok en van de stress één of andere malle sprong uit heeft gehaald, zou kunnen. Kommen mag je daarom ook nooit helemaal vol doen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben er nu ook geen meer
Als er te veel water in de kom zit dan kunnen ze daar makkelijk over heen gaan! Dus blijf minstens 5 cm onder de rand dan weet ik zeker dat het niet meer gebeurt! Zo ja dan sluit ik me aan aan de andere antwoorden.