Ik heb een groot loopwiel voor mijn ratjes gekocht maar hij piept behoorlijk erg wat kan je daaraan doen?

zie vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik denk goed inspuiten mst olie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een druppeltje olie (wel een eetbare soort, geen kruipolie of zo) er op doen, of een beetje vloeibare boter. Maar reken er maar op dat ze het er uit likken (ervaring) en dat je het nog wel eens zult moeten herhalen.
Er bestaan ook kunststof wielen, ik denk dat die geen geluid maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die krakken ook een beetje ( ik spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei. Maar krakken van plastic is minder erg dan metaalpiepen.
Dat heb ik ook bij mijn hamsters. Je kan er niet echt veel aan doen. Beetje invetten met vaseline helpt soms. en een tip: haal het wiel snachts weg. Dan heb je er geen last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje insmeren met olijfolie, of de gewone slaolie die in ieder keukenkastje staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het met (spijs)olie niet beter gaat, zou ik ermee teruggaan naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat kan die winkel er aan doen?
in mijn ervaring (heb er een stuk of 8 "versleten" ) piepen ze allemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als de winkel helemaal geen pieploze dingen heeft, dan houdt het inderdaad op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, in de winkel piept ie nog niet.
dat komt pas tijdens gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, dan die andere tips maar eens uitproberen, dunkt me.
Wat bijna altijd helpt bij dit soort "problemen" is WD40. Dit spul is bij de automaterialenzaak te koop, maar vaak ook bij de bouwmarkten zoals Praxis.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en lusten de ratjes dat?