Ik zou binnenkort een Russische dwerghamster kopen, welk geslacht is het aanhankelijkst? of is er geen verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (5)

Ik heb zelf vroeger 2 meisjes gehad terwijl mijn broer 2 jongens had (uiteraard apart!). Mijn ervaring is dat de meiden was aanhankelijker zijn, maar dit is natuurlijk ook een deel 'persoonlijkheid'. En kan per hamster verschillen.

Je kan ook aan de medewerkers van de dierenwinkel vragen of zij een geschikte hamster voor je hebben (zij werken er immers dagelijks mee en weten dus ook wat over het karakter van de hamster).

Succes en veel plezier met je hamster.

Toegevoegd na 17 minuten:
was = wat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is bijna geen verschil. Sommigen vinden dat vrouwtjes meer stinken. Maar ook dat valt erg mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je het beste kunt doen is ze niet bij de dierenwinkel te halen, maar bij een fokker die het uit liefde voor de diertjes doet (geen zgn. broodfokker). Het verschil is dat de fokker die het uit liefde voor de diertjes doet, de diertjes vaker oppakt waardoor ze bij de fokker al redelijk handtam zijn en je ze eenvoudig zelf heerlijk handtam kan maken. Welk geslacht het aanhankelijkste is zou je aan de fokker kunnen vragen, die heeft hier al jaren ervaring mee.

Veel plezier met je diertjes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een vrouwtje gehad en nu heb ik een mannetje eigenlijk is er geen verschil het maakt echt niks uit ieder geval niet bij mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er is bijna geen verschil tussen. Het hangt gewoon van het karakter van de hamster zelf af. Wel kunnen vrouwtjes hamster tijdens de dracht en zoogtijd wel wat minder aanhankelijk zijn en wanneer ze heel beschermend is wat dominanter zijn. Maar dat is alleen zo als je van plan bent een nestje te nemen. Wat wel heel belangrijk is dat je het diertje bij een goede (hobby) fokker haalt. Hobbyfokkers vinden het vaak belangrijk dat naast de kleur/tekening van de vacht het dier een lief karakter heeft. Dan maakt het dus niet uit of je een mannetje of vrouwtje neemt.