hoe groot moet een kooi minimaal zijn voor 2 vrouwtjes ratten?

ik heb zelf een erg grote kooi voor mijn ratjes.. maar ik vroeg me af hoe groot een kooi voor 2 vrouwtjes eigenlijk minimaal moet zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Ik heb ook ratten gehad. Ik had een officiële ratten kooi met 3 verdiepingen. Heel erg hoog was hij. De boden was ongeveer 70 bij 50 cm en zo liep hij ook door naar boven. Die werd echt als een 'goeie' rattenkooi aangegeven.
Ratjes zijn zoo leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf eens twee laboratorium ratten meegenomen (die anders waren gedood) en die in een grote hamsterkooi gedaan van 70 x50x50.

Het zijn slimme beesten die van spelen houden. Als de kooi groter is dan is dat natuurlijk fijner, maar je kunt ze ook leren om uit de kooi te gaan en weer terug. Ze kunnen dan wel ergens poepen en plassen.

Ik had zelf een plastic hamsterhuisje erin staan waarin ze sliepen, maar ze beten erg veel in het huisje en kregen zo ook plastic binnen. Je kunt dus ook houten onderdelen nemen, al zal je die vaker moeten vervangen.

Bijgaand wat links en een leuk idee voor een superkooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou het hoeft echt niet zo groot te zijn je zei dat je nu al een grote kooi had dan is dat goed ik kan mensen die een rat hadden en die hadden een best wel kleine kooi dus zo heel groot hoeft echt niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er mensen zijn die dieren in een te kleine kooi houden, betekent natuurlijk niet dat dat dan maar oké is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaa dat is waar dan weet ik het niet...
Op de website www.ratten.nl staat veel bruikbare informatie.

Een kooi voor 2 ratten moet minimaal 70x45x60 cm (lxbxh) zijn. Een omvang van 80x45x60 wordt ook vaak genoemd. Het hangt er ook wel vanaf hoe vaak de beestjes buiten de kooi lichaamsbeweging krijgen.

Mijn visie is in ieder geval, des te groter, des te beter. Ik heb sinds kort een volière voor mijn twee ratjes, en ze gebruiken ook echt alle ruimte: zitten telkens ergens anders. Speeltjes worden ook zeer gewaardeerd.