Gister was mijn kat nog heel normaal, vanmiddag kwam ik thuis en hij slaapt alleen maar en is heel sloom, hij is 11 jaar HELP

hij is verder echt niet veel alleen ofzo, en meestal heel actief en slijmerig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Katten kunnen soms eens een slome dag hebben en meer slapen, bijvoorbeeld door warm weer. Maar het kan ook heel goed een andere oorzaak hebben. Eet en drinkt hij wel normaal? Als hij gewoon eet en drinkt en verder niet overgeeft of diarree heeft dan zou je het een dagje aan kunnen kijken, maar als ook dit veranderd is dan zou ik zeker even bellen met de dierenarts.

Jij kent je kat het beste, en als jouw gevoel zegt dat de kat anders is dan normaal dan klopt dit. Ben je er niet gerust op ga dan alsjeblieft naar de dierenarts. 11 jaar is echt nog niet oud voor een kat maar het is wel een leeftijd waarop kwalen en ziektes vaak beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als hij anders is dan normaal zou ik contact opnemen met de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel goed antwoord! STelregel 1. Als je het niet helemal vertrouwd, dierenarts bellen. +
Het kan dat hij even niet zo lekker is... hebben wij ook wel eens. Voelt de kat ook warm aan misschien? Belangrijk wel dat de kat wel blijft eten en drinken. Niet een paar dagen lang niets eten of drinken natuurlijk. Zo lang dit goed zit dan komt het vast goed met hem.

Komt hij vaak buiten? Check dan even goed op teken in zijn nek of bij zijn pootjes. En misschien last van wormpjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat ik het zeg maar het 'kan' dat die Binnekort kan overlijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ik vermoed dat dit het geval niet is, de huiskat wordt gemiddeld 14 jaar. En misschien is hij/zij vandaag niet zo lekker in orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, als jij een griepje hebt en lusteloos op bed ligt, denkt je moeder dan ook dat het 'kan' dat je binnenkort kan overlijden?
Een kat die ineens heel sloom is en enkel nog maar slaapt voelt zich niet goed. Als hij ook nog geen eetlust meer heeft, breng dan maar vlug een bezoekje aan de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je rieneke :)
Niet eten schijnt heel erg slecht voor een kat te zijn, dus zodra de kat niet wil eten, kun je het beste de dierenarts bellen.
Sterkte en beterschap voor je kat