Hebben konijnen een navel, en zo ja.....waar zit de navel van een konijn dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Alle zoogdieren hebben een navel. Alleen is de navel niet altijd een kuiltje, zoals bij de mens. Bij dieren die op 4 voeten voortbewegen, drukken de organen meer op de buikwand. Hierdoor geneest de navel als een vlak litteken, in plaats van een kuiltje/bobbel etc.
Zo'n platte navel is moeilijk terug te vinden onder de haartjes. Als dierenartsassistente moet ik regelmatig konijnen/katten/honden scheren voor operatie. Dan zie ik de navel terug als een wit streepje op de buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op z'n buikje, net als bij de mens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een konijntje heeft net als een mens, een navel . want zonder navel kan het 'baby-konijntje' niet gevoed worden etc, zoals bij een mens en zo .