Kun je de eieren van niet geente kippen ook gewoon eten ?

et betreft gewoon wat hobby kippetjes , maar zijn die eieren niet slecht voor de gezondheid ivm al die ziektes waar je tegenwoordig zoveel over hoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ziektes krijg je als al die beestjes hutje mutje bij elkaar zitten, dan zijn ze ook gestrest en eerder ziek,vandaar dat ze ingeënt worden.
Als die kippen gezond verder zijn en het van een hobby boer is zou ik me geen zorgen maken. Het zijn ook nog eens blije biologische scharrelkippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zou toch te zot voor woorden zijn als je de eieren van scharrelkippen niet zou kunnen eten. Natuurlijk, omdat kippen scharrelen en van alles eten kunnen eieren besmet zijn maar dat kun je prima oplossen door de eieren te komen of te bakken. Gebruik je ze rauw dan moet je gewoon heel schoon werken en de inhoud niet in contact brengen met de buitenkant van de schaal. Over het algemeen zijn die 'eigen' eitjes stukken lekkerder dan industrieel geproduceerde dus geniet ervan!