Mijn konijn doet iets raars met zijn hoofd als zij een toastje krijgt (zie uitleg)

Ik heb een konijn van 9 jaar en altijd als ik haar een toastje geeft gaat ze naar een plek toe en doet haar hoofd omhoog en weer omlaag, met haar toastje in haar mond. Weet iemand wat dit betekend het ziet er namelijk grappig uit :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien probeert ie met dat toastje de vieze lucht van z'n eigen kooi weg te wapperen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan maar ze doet het niet snel ofzo best wel langzaam zeg maar omhoog... omlaag...
capthavoc
12 jaar geleden
maak een filmpje met je gsm ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alsof ze "ja" knikt?
doet de mijne ook weleens
ben wel benieuwd waarom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een filmpje gemaakt maar ben de kabel kwijt om hem erop te zetten:S

Antwoorden (4)

Dat-ie het lekker vindt :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn de tanden misschien te lang want dan kan zij niet goed het eten wegknabbelen en dan gaan ze ook met hun kop op en neer bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gok zelf dat het een dappere poging is er een stukje af te krijgen.
Voedsel dat "omhoog steekt", daar kunnen ze van de bovenkant een hapje vanaf knagen (een peen is bijv vrij dik en een blad andijvie ligt nooit helemaal plat)

zon stukje toast ligt echter behoorlijk plat dus het is oppakken of niks, daar een stukje vanaf bijten is best moeilijk.

Mijn konijnen krijgen af en toe ook een stukje (gedroogd) brood (alleen omdat ze het overduidelijk zalig vinden, het schijnt niet echt goed voor ze te zijn) en die "schrapen" het in stukjes (nadat ze het op hebben gepakt en ermee naar een veilig plekje zijn gerend waar niemand het kan afpakken)
amigo
12 jaar geleden
een konijn eet in het wild over het algemeen dingen die in de grond groeien.
de beweging die ze maakt zorgt ervoor dat ze een stukje van het voedsel aftrekken. dan kunnen ze hun koppie weer op de omgeving richten en al etend kijken of er geen gevaren zijn.

het toastje is dus een onhandig formaat om op te peuzelen op deze manier. je konijn probeert met deze beweging eigenlijk een stukje van het toastje af te trekken.