kan een poesje van 6 maanden al krols zijn geweest ?

ik heb een heel lief klein poesje wat heel af en toe naar buiten mag als ik ook buiten zit. laats moest ik haar lokken met haar etensbakje, en toen ze aan kwam gerend kwamen er vier katers achter der aan! kan ze nu zwanger zijn ondanks dat ze pas 6 maanden is ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Een van mijn poezen komt uit een nest van een 'nietwetende' eigenaar, die toevallig 2 poezen tegelijk zwanger had. 10 kleine kriejoelende kittens was het resultaat..

Antwoorden (4)

Een poes kan zelfs al vanaf 4 maanden krols zijn!
Dus 6 maanden is volkomen normaal.
Je poes kan inderdaad zwanger zijn nu.
Afwachten maar, dus.

Toegevoegd na 5 minuten:
toch nog even een aanvulling: Meestal raken poezen op wat latere leeftijd zwanger, zo tussen de 7e en 10e maand.
Nogmaals: Je kunt pech hebben, maar het hoeft niet zo te zijn dat ze nu gelijk zwanger is.

En dan nog dit: Je poes zal vanaf nu om de 3 weken krols zijn. als je haar niet binnenkort laat steriliseren en ze komt regelmatig buiten, dan kun je er vanuit gaan dat je over een paar maanden met een nest jonge poesjes zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is mogelijk, meeste katten zijn vanaf ongeveer 6 maand krols
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ze kan krols zijn want vanaf 4 maanden kan dat al! Dus het is normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou idd zo kunnen zijn dat ze al zwanger is.
ze is nog veel te jong om een nestje te krijgen, dus laat haar ajb zo snel mogelijk castreren.
een kitten wat kittens krijgt, dat moet je willen voorkomen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa klopt maar van mijn dierenarts mag je ze pas met 7 maanden laten steraliseren! maar met dat mooie weer kon ik der gewoon niet binnen laten ;p