Kan ik mijn kikkervisjes gemalen soepstengels geven?

Hallo, ik heb 6 kikkervisjes in een grote kom, ik geef ze 1 vlokje visvoer per dag en ze hebben genoeg alg in hun kom, alleen kan ik ze ook gemalen soepstengels geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedenk je het :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou je het willen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat het in België verboden is om kikkervisjes in gevangenschap te houden...

Antwoorden (5)

Geen idee of ze zullen happen. Maar probeer 1 korreltje. Als er eentje hapt en die leeft morgen nog zal het wel mogen.

Zelf zou ik de voorkeur geven aan visvoer uit de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vindt je dat dan lekker?
kikkervisjes eten in de natuur algen en rottende algen, dus een paar kleine zachte blaadjes sla lijkt me meer succes te hebben dan soepstengels, wil je echt hoogwaardig voedsel geven, geef ze dan watervlooien, mogelijk eten ze diepvries watervlooien ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
let op!
Zodra ze pootjes krijgen en de uitwendige kieuwen verdwijnen, eten ze alleen nog maar boven water, vooral bladluizen, het is dan tijd ze weer los te laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze natuurlijk het beste loslaten of anders moet er een soort van rustplekje voor ze worden gecreeerd in het aquarium (in een vissenkom lukt dit niet!). Dit kan je doen door bijvoorbeeld diverse stenen zó te plaatsen dat er ook een deel van de steen BOVEN water zit. Als de kikkervisjes niet kunnen uitrusten (en al pootjes hebben en geen kieuwen meer) en alleen maar in een omgeving zitten waarin ze kunnen zwemmen dan zullen ze uiteindelijk door vermoeidheid verdrinken!
Het beste is wat Ed ook zegt: ze dan weer in de natuur los te laten. Daar horen ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook wettelijk verplicht.
Als kikkervisjes net uit het ei komen is de aanslag wat op waterplanten groeit het beste. Je kunt ze ook komkommer in dunne plakjes en een doorgesneden tomaat geven. Gekookte spinazie is ook goed voor kikkervisjes.

Wanneer ze groter worden mag je kikkervisjes ook vissenvoer geven. Zodra ze pootjes krijgen eten ze alleen nog maar kleine vliegjes. Denk bijvoorbeeld aan fruitvliegjes.

In mijn ogen heeft het dan ook geen toegevoegde waarde als je kikkervisjes soepstengels te eten geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geschilde aardappels in een kom met water leggen dat maakt na een paar dagen gist boven op het water deze schuimachtige substantie aan de kikkervisjes geven en ze groeien als kool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
komkommer dat vinden ze lekker
Maar soepstengel vast ook wel,gewoon proberen