hoe kan je een konijn leren om laten gaan met harde geluiden?

mijn konijn schrikt heel er van harde geluiden wij wonen bij een kippen bedrijf en als ze voor komen laden word mijn konijn helemaal gek weten jullie iets om mijn konijn daar aan te laten wennen???

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry voor komen laden moet zijn voer komen laden oops

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Oke wat die iemand hierboven zei klopt dus HELEMAAL NIET! Konijnen kunnen sowieso niet tegen harde klappen en geluiden. Ik denk dat je ze er niet aan kan laten wennen maar wat wel een tip is dat je (ik weet niet of u dat doet) je konijn niet moet gaan aanhalen als die van een hard geluid schrikt! Is dat een idee?? Groetjes Britt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat konijnen ALTIJD zullen schrikken van harde geluiden die er OPEENS zijn. Dus als hun kooi/ren zo staat dat ze de wagens niet kunnen zien zullen ze er "opeens" van schrikken, dat hebben we zelf toch ook.

Ik was laatst aan het klussen in de tuin en heb toen met de decoupeerzaag gezaagd, maar wel (niet eens met opzet) VOOR de konijnen ren (daar was de enige plek met voldoende ruimte. Ze konden mij dus zien.

Zo'n zaag maakt behoorlijk herrie maar ze zijn niet naar binnen gevlucht in hun hok. ik verbaasde me er toen ook al over dat ze er eigenlijk niet echt mee zaten.

Ik weet niet of het nu bij jou ook zo is dat de konijnen niet kunnen zien waar de herrie vandaan komt en of daar iets aan te doen zou zijn, maar dat zou je kunnen proberen
amigo