De kat van een vriendin van mij deed dit altijd. Hoe hij dat geleerd heeft bleef helaas onduidelijk want het was een aanloopkat. De nadelen zijn wel dat de WC-deur open moet blijven staan en dat een kat niet aan te leren is dat hij door moet trekken.
Ik heb wel eens de instructies gelezen over hoe je te werk gaat, het gaat zo:
-gebruik een kattenbak zonder deksel
-schuif de kattenbak elke dag een stuk dichter richting de toilet
-zet uiteindelijk de kattenbak in de toiletruimte
-zet de kattenbak op het deksel van toiletpot
-vervang de kattenbak voor een teiltje dat in de toiletpot past en plaats hem op de deksel van de toiletpot
-zet uiteindelijk de kattenbak (het teiltje) in de toilet
-laat het teiltje weg
Let op: voordat je door gaat naar de nieuwe stap/tussenfase moet je telkens een paar dagen rust nemen voordat je door gaat naar de volgende stap.

Er zijn op youtube veel filmpjes te vinden over hoe het precies gaat. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
uitstekend antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dat was raar Ö
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

het is bijna onmogelijk. meet the fockers te veel gezien?
je kan de kattebak steeds dichter bij het toilet plaatsen. dan vervolgens in de wc zetten. weken zo houden dan de bak verwijderen en hopen dat het lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de USA zijn toilet-opzetranden te koop waar in het midden uitneembare delen inzitten die je eerst vult met kattegrind en dan 't gat geleidelijk groter maakt totdat poes 't in het toilet zelf doet. Zoek op YouTube op cat potty training
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af...als jij naar de wc moet, ga je dan op de kattenbak zitten?
Dat is wat jij je kat wil leren. Iets doen wat qua natuur niet bij hem past.

Een dier is en dier. Die hoeft geen mensendingen aan te leren.

Niet doen dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het is nog gevaarlijk ook, een kat leren doortrekken. Voor je het weet is-ie foetsie.....:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ja, in de natuur staat het vol met kattebakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, dat wilde ik ook zeggen! Je leert een kat toch ook om op een kattenbak te gaan...
Wat is het verschil?