Wat kan ik doen om mijn hamster me wat meer te laten vertrouwen, zodat hij zich minder verveelt?

Ik heb nu ongeveer een half jaar een hamster. Het is een ontzettend hyper beestje, en draait ongeveer 2 uur per dag rond in zijn rad. Ook knaagt hij aan zijn kooi. Nu probeer ik hem er ongeveer een half uur per dag uit te halen, om even in zijn bal te rennen of op de bank te laten lopen, omdat ik zie dat hij zich echt verveeld. Maar als ik hem probeer te pakken, probeert hij weg te rennen. En als ik hem te pakken heb, trilt hij helemaal. Ik heb al geprobeerd om hem op mijn hand te lokken met wat voer, maar daar trapt deze slimmerd niet in. Meer speeltjes in zijn hok is geen optie, want het staat al bom vol. En een groter hok kopen is ook geen optie, want hij heeft al het grootste hok wat er voor een dwerghamster is.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Een hamster erbij nemen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk niet, hij zal zich dan niet vervelen, maar helaas eindigt dit in een gruwelijke dood!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een konijn nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar slaat dat nou weer op? Een gruwelijke dood? Mn vriendin heeft er ook 2 hoor. Gaat harstikke goed! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle hamster soorten kunnen met elkaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dwerghamster kunnen niet bij elkaar. Alleen als ze uit hetzelfde nestje komen kan het wel eens goed gaan, maar dat is de uitzondering. Zelfs broertjes en zusjes vechten. In de natuur leven hamsters ook solitair en ver bij elkaar vandaan.
Hem loslaten in de woonkamer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwen dat beestje met wat minder speelgoed! Jij wordt daarmee als 'afleiding', meer aantrekkelijk voor hem/haar......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel normaal dat hamsters uren in hun rad rennen, dit hebben ze ook nodig. Dat hij trilt is ook vrij normaal, een hamster is dan ook geen knuffeldier.

Wat ik bij mijn hamster doe is elke week zijn nest weghalen en hem dan nieuw materiaal geven (wc-papier bv) en dan is hij altijd heel druk met een nieuw nest te maken.

Ook eten is heel leuk te verstoppen. Verstop bv een pijnboompit in zijn kooi (in het hangmatje, of ergen diep in het zaagsel). Vinden ze hartstikke leuk.

Een hamster laten rondrennen in een bal, vind ik persoonlijk heel erg zielig. Hamsters vinden dit echt niet leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wc-papier zou ik niet doen, als ie het op eet kan je hamster doodgaan :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik houd niet van dieren in hokjes. Ik vind dat op zich al zielig
hoe pak je hem op? schep je hem met 2 handen op of pak je hem van boven? als je hem van boven pakt kan hij heel snel schrikken omdat dat doet denken aan een roofvogel.

voor de vervelling: probeer een paar zoek spelletjes, zoals een rol wc papier met hooi en een yoghurt snoepje erin verstopt. laat je fantasie op de vrije loop