Is het verstandig om met je tamme agapornis naar buiten te gaan?...

Ik weet dat wind niet goed is, en moet ie dan meer gekortwiekt worden??...als ik de kooi buiten zet worden ze helemaal happy..ik heb dr 2 uit het zelfde nest en zijn erg tam...als ik ga lopen vliegen ze meteen op mn schouder...ze raken me niet uit het oog zegmaar...daarom vraag ik me af of het verstandig is en of iemand er ervaring mee heeft...bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Er vanuit gaande dat je bedoelt, dat ze los met je mee naar buiten gaan: dat is niet verstandig nee, zeker niet als ze niet zijn gekortwiekt.
Ook als dat wel zo is kunnen ze een stukje vliegen en ergens in paniek tegenaan vliegen, ergens terecht komen waar ze gepakt kunnen worden door een kat, en vergeet roofvogels niet!
Dus altijd buiten in de kooi. Let inderdaad op tocht. Ook niet in direct zonlicht.
Kan dat niet anders: leg dan over een deel van de bovenkant van de kooi een doek, zodat ze zelf kunnen kiezen of ze in de zon of in de schaduw willen zitten.
Zorg, dat ze altijd vers drinkwater hebben.
Veel plezier met je 2 lovebirds ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het advies!

Andere antwoorden (1)

Je kunt de kooi met vogels bij mooi weer best regelmatig een tijdje in de tuin zetten. Niet in de volle zon, en ook niet in de wind.

Loop nooit met je vogels op je schouder naar buiten, ook al zijn ze gekortwiekt. Ze zouden ergens van kunnen schrikken, en er vandoor kunnen gaan. Ook als ze niet kunnen vliegen weten ze in de tuin vast wel een schuilplaats te vinden, waar jij er niet meer bij kunt, maar een kat mogelijk wel...