wat zijn de (standaard)benodigheden van een gekko(hagedis)?

en is een terrarium van 60x30x30 genoeg voor 1 gekko?, want ik heb al een lege aquarium staan die ik misschien als terrarium zou kunnen gebruiken. hebben jullie nog tips of belankrijke informatie van het houden van een gekko? wat zou de totaalkosten zijn zonder terrarium?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

info is er zat, kijk maar op internet. hier is de ruimte wat beperkt hiervoor.

overigens zijn totaal kosten een leuk uitgangspunt hoor om te starten, maar het gaat ook over de know how wat je zo maar even niet uitlegt. je aquarium zal je aan moeten passen, de lamp moet wat sterker zijn (gekko's zijn geen vissen) gekko's kunnen tegen glas aan lopen en kunnen zich dus verbranden.

ook moeten ze voer hebben, en ze kunnen ziek worden. kosten zijn dus in te schatten, maar totaalkosten zijn dus niet te voorspellen.

er zijn meer dan 1000 soorten gekko's met elk hun eisen aan de omgeving en verzorging. ze zijn over het algemeen ''lastiger'' te houden dan slangen simpelweg omdat er meer bij komt kijken.

Geschikte soorten gekko’s voor beginners zijn onder anderen de luipaardgekko ( Eublepharis macularius) Vipergecko’s ( Teratolepis fasciata) Steno’s ( Stenodactylus ssp)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is wel wat klein, en gekko's leven liever met zijn tweeen.
Er moet een warmte lamp in en ze eten het liefst krekels en zijn ook gek op fruit en voor de rest wat totaalkosten kun je het beste naar een winkel gaan die gekko's verkoopt en er verstand van heeft,de prijzen verschillen nog wel eens.Die gene kan je ook vertellen wat je nog meer nodig hebt zoals vitamines die je moet toevoegen aan de krekels.
En lees er wat over daar in staat ook wat je nodig moet hebben.
Krekels kan je bij ranzijn krijgen en ook andere benodigdheden.
Zelf heb ik 2 liupaardgekko's
Veel Succes