Ik heb eenden in de straat en gaan maar niet weg.

Ja het klinkt heel raar, maar bij me moeder woon ik in een rijtjes huis en in de straat zitten vanaf maandag al twee eenden (mannetje en vrouwtje). Je kan vlak bij ze komen, niet dat ik aan ze zit laat ze lekker met rust, en ze kwaken wat ik tot nu toe heb gehoord erg stil. Ik vraag me af wat ik moet doen nu; ze naar het water brengen, hoe? of dierenambulance? of andere alternatief..

In ieder geval bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Rieneke1
13 jaar geleden
ik werk bij de dierenambu, en wij rukken echt niet uit om twee gezonde eenden in het water te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, ;)

Het beste antwoord

Er zitten wel vaker eenden in een straat... En uiteindelijk gaan ze ook weer en anders hebben ze het gewoon lekker naar hun zin. Lekker laten gaan, die vinden hun eigen weg wel. Eenden kunnen zelf naar het water vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja best logisch, bedankt.

Andere antwoorden (9)

Ik denk niet dat je de dierenambulance moet bellen , mischien hebben ze vlakbij een nest , ik zou ze lkkr laten gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ze ook maar lekker hun gang laten gaan als ze je niet irriteren ofzo gewoon laten dan en eenden kunnen wel een tijdje zonder water hoor xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets mee doen. Ze komen ergens vandaan en gaan ook wel weer ergens naar toe. Misschien is er iemand in de straat die ze brood geeft en blijven ze daarom in de buurt. Uiteindelijk gaan ze vanzelf weg.
En niet de dierenambulance bellen. Dat is overdreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig laten zitten, eenden zoeken een plekje voor een nest en dat kan op de raarste plaatsen zijn.
Achter in mijn tuin heb ik een kikkerpoel en daar zaten deze week 2 eenden in. Ze zijn 2 dagen gebleven en zijn toen weer vertrokken, heel jammer want ze mochten van mij blijven en een nest bouwen.
Dus bij jullie kan het ook zo gaan of ze blijven en dat is heel gezellig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, Eef.
Wel vervelend. Als ze te lang blijven zitten zou ik wel de dieren ambulance bellen ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet die eendjes zitten laten .
Wel even kijken of zij geen gevaar lopen door het verkeer.
En dat zij niet worden lastig gevallen door de jeugd .
Omdat die met een nestje bezig zijn .
Als er gezinsuitbreiding is geweest zoeken zij het water wel weer op .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eenden zitten momenteel overal,het is paartijd.
Overal zie je koppeltjes zitten,zelfs bij de MacDonalds op de parkeerplaats :-)
Bij mijn moeder kwam 4 jaar op rij elk voorjaar een koppel altijd een paar keer per dag brood halen en badderen in ons grote zwembad in de tuin,eenmaal klaar met eten en badderen vlogen ze weer weg.
Het is echt normaal voor de tijd van het jaar,ze gaan vanzelf weg en dan zie je ze tot volgend jaar dezelfde tijd niet meer terug ;-)
Don't worry !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geniet van het feit dat je op een plek woont waar de natuur zich thuis voelt. het is lente,de dieren vormen paartjes en zonderen zich ff af van de groep.geniet ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ze gewoon zitten. Tenzij ze op de straat zitten waar veel auto's langskomen, dat lijkt me dan wel weer griezelig. Misschien kun je ze dan lokken naar een veiligere plaats, dicht bij een vjiver? Bij ons in het zwembad zaten ook een keer eenden (en wij hebben géén zwemvijver), maar die gingen oook vanzelf weer weg.