mijn kat is vroeger aangereden

mijn kat is voordat wij hem hadden een keer aangereden door een fietser maar als je hem nu over zijn rug heen aait lijkt het wel als hij er nog last van heeft omdat je dan zo'n spier ziet bewegen, is dat erg, komt dat doordat hij is aangereden of hoort dat zo???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Doet elke kat, aan de staart kan je vaak zien of het dier iets prettig vind of niet, zie je het einde snel heen en weer gaan is het foute boel. Uit pijn kan een kat ook bijten als verweer, of kort en luid mauwen. Ik denk dat de kat genezen is en het trekken van de rugspier is een normale reactie. Als hij het niet wil geeft hij dat meestal duidelijk aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk hoort een kat geen pijn in zijn rug te hebben als je hem aait!
Is de vorige eigenaar na de aanrijding toendertijd naar de dierenarts geweest, wat was het letsel? Onbehandelde botbreuken die verkeerd zijn geheeld kunnen veel pijn geven. Maar wellicht is er ook spierschade, weefselschade o.i.d. geweest. Na dergelijk letsel zien we vaak artrose en/of gewrichtspijnen. Als de klachten chronisch zijn, dan is het wel aan te raden hiervoor een geschikte pijnstiller te geven. Je kat laten rondlopen met chronische pijn is namelijk niet erg wenselijk.
Ook het geven van JD of Mobilityvoeding kan de klachten verbeteren.
Kortom, naar de dierenarts dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een kat over zin rug aait beweegt er altid een grote spier en merk e vaak dat ze het zelfs niet fijn vinden om op bepaalde plekken aangeraakt te worden.
je kunt er bij de dierenarts even naar laten kijken of navraag naar doen die kan je natuurlijk meer zekerheid geven.