wat eten kikkervisjes?

hoi, ik heb al een keer eerder wat gevraagd over mijn kikkervisjes, ik heb antwoord gekregen, en sinds dien gaat het goed!
nu alleen 1 vraagje, ik merk sinds vanmorgen dat ze honger hebben, normaal geef ik ze altijd stukjes komkommer, alleen dat is op! dus ik ga sowieso vanmiddag even naar de (super)markt om dat te halen, maar wat moet ik ze nu geven??? ik heb zelf sluierstaartjes (familie van de goudvis), alleen die krijgen voer wat bruin is, en het zijn hele kleine korreltjes, kan ik ze dat ook geven? eten ze ook tomaat??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (4)

leg wat slablaadjes in een schaaltje met water, na een paar dagen gaat dat verrotten, hier zijn ze gek op.
maar ook visvoer, liefst de vlokken, is prima, heb je een vijver zoek eens naar een dotje algen, dat is hun natuurlijk voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kikkervisjes zijn eerst nog klein (slechts enkele mm) maar groeien al snel uit tot een duidelijk dikkopje. Hierbij eten ze eerst de resten van de eieren. Dat wordt al snel vervangen door algen en planten aanslag. De kikkervisjes worden vervolgens steeds minder vis, en steeds meer kikker, tot de beestjes de staart verliezen, en poten beginnen te ontwikkelen. Dan verwisselen ze hun favoriete eten en worden vliegjes het eten van hun voorkeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze zelf ook gehad. Wat wij deden is een klein stukje brood erin gooien en je kan vissen voer erin doen. (van dat dunne)

Ook kun je als ze iets groten worden bladluis aan ze geven. dit kan je vinden in de toppen van planten (bijv. vlinderstruik.)

Ps: Als ze ouder worden en je doet ze in een kooi dan zou ik ze niet in de zon zetten (dan loopt het niet zo goed af) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ze eten ook tomaat. Maar je moet de overgebleven stukken er wel weer uithalen wat op de één of andere manier gaat het op een gegeven moment gisten. Dat is dodelijk. (heb er helaas ervaring mee).