Welk ras is mijn hond Charly?

Ik was er nog niet helemaal uit en wil dus graag nog de inzichten van jullie. Voor mij is dit heel belangrijk omdat deze combi me goed bevalt en ik evt in de toekomst deze combi weer wil. Charly is een teef van 4 en een half jaar oud en is 60 cm hoog, dichte, stugge, iets lange vacht, zwart met een beetje wit op de borst en op haar 4 pootjes op de tenen. Moeder was een blonde labrador. Er werd al gezegd flatcoateretriever, maar ik twijfel hier toch over. Daarom nieuwe fotos. Hoop weer reacties van jullie te krijgen :)

Toegevoegd na 2 uur:
Wat misschien ook een niet onbelangrijke toevoeging is:
Het nest was vrijwel zwart-wit, Charly en 1 zusje waren de enige bijna volledig zwarte. Het zusje van Charly hebben we om 6 mnd leeftijd nog een keer gezien en die is bijna de helft kleiner als Charly en heel kort behaard. Neus is ook veel korter en ze is dus zwart-wit. Ik zocht een foto van het nest maar kan ik helaas niet meer vinden. Misschien dat met deze info er nog andere suggesties komen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie geen foto. Vast iets misgegaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, geen foto...
Amadea
13 jaar geleden
Bij mij geeft ie aan "bad gateway".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie geen hond,
misschien is het wel een kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha sst!! Mn telefoon is erg traag, maar bij mij laat hij ze wel zien...?? Hoe kan dat?
bamibal
13 jaar geleden
De mijne is ook weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oo!! Ik probeer het straks via de pc nog eens !!
Amadea
13 jaar geleden
Die van bamibal is bij mij nog wél zichtbaar, maar Loenie's lammetje is inderdaad foetsjie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Awh!! Wie heeft t lammetje opgegeten!!!!!???
bamibal
13 jaar geleden
Ik ben er weer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht al: wat blaft ze opeens gek xD

Het beste antwoord

Die Curley Coated Retriever heeft een staart zonder vlag. De blonde Labrador heeft ook geen vlag. Hoe komt zij dan aan die prachtige staart.

De vader moet ook een jachthond geweest zijn. De oren spreken duidelijke taal.

We vinden die prachtige staart bij de grote en kleine Munsterlander. De kleine Munsterlander wordt ook Heidewachtel genoemd. De grote Munsterlander is altijd zwart met witte platen, de kleine kan ook zwart met witte platen zijn (is er ook in bruin-wit, maar hier niet van toepassing).

Ook de Friese Staby (of anders gezegd de Stabyhoun) is zwart-wit en heeft de prachtige vlag aan de staart, maar die is naar mijn mening te klein om zo'n schofthoogte in zijn nageslacht te bewerkstelligen.

De Bordercollie ziet er welliswaar ook prachtig uit, maar staat in verhouding lager op de poten en heeft een wat sluipende stand, een andere uitstraling dus.

Volgens alle optelsommen zoals hierboven vermeld, blijf ik bij mijn bewering dat de vader een Heidewachtel moet zijn. De grote Munsterlander zie je hier zo weinig, dat ik daar niet op durf te gokken.
Die Flatcoat zou kunnen, maar hoe komt ze dan aan de witte plekken. Een Flatcoat is absoluut helemaal zwart en die witte plekken komen niet van de Labrador.

Meer honden heb ik niet in de aanbieding.
Ik vind je hond prachtig. Mooie kop, prachtige staart en koninklijke uitstraling. Succes met je zoektocht. Hoop dat ik iets heb kunnen bijdragen.
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw!!! dankje:$ jaa dit zijn zeer interessante vorderingen!!! Hier kan ik zeker wat mee!! Dankje !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt:)

Andere antwoorden (2)

bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben we vaker gehoord, maar ik vind de kop niet erg overeen komen en snap het witte dan niet..??
Als Mamma een blonde lab is, dan moet Pappa toch echt wel een curly-coated retriever geweest zijn - gezien de witte tekeningen misschien niet helemaal raszuiver, maar je hebt in Charlie in elk geval een heel unieke retriever!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben we nog nooit eerder aan gedacht!! Ik ga eens even snuffen hihi bedankt!! Maar ze is zekerrr heel uniek!! qua innerlijk ook zeker:)