Heeft een witte kat vlugger kou?

Als ik vergelijk met mijn andere katjes is het witje veel koeler van vacht en gaat zich als het frisser is altijd onder een deken leggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Trek eens helemaal zwarte kleren aan als het superheet is buiten, en trek eens witte kleding aan wanneer het superheet is buiten.

De kat met zwart haar zal het iets sneller koud hebben, maar het verschil valt mee aangezien de haren/huid van katten zich aanpast aan de weersomstandigheden.

In de winter zit er helemaal geen verschil in. Het antwoord op jou vraag is: Nee katten met een witte vacht hebben het niet sneller koud.

reden: Hun vacht is even dik als katten met een andere kleur vacht. Zwarte katten krijgen het wel warmer als de zon schijnt, maar het warmer worden van het ene heeft nog niet direct iets met het kouder worden van het andere te maken.

tip: Brei een leuke trui voor je kat.

Toegevoegd na 16 minuten:
Sorry foutje in de 2e alinea. De zwarte kat krijgt het natuurlijk sneller warm in de zon, want zwart trekt de warmte van de zon aan.

Witte katten zijn over het algemeen wel wat gevoeliger dan andere kleren. Dit heeft met de genen te maken, dat zou dus ook zo kunnen zijn met jou kat. Het is zoals het is valt verder niet zoveel aan te doen. Zorg dat hij niet ziek word, en lekker verwennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee das onzin mischien heeft ie een dunnere huid maar het ligt absoluut niet aan de kleur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan zou de ijsbeer wel een ander kleurtje hebben gekozen; sommige katten houden gewoon van een beschut en warm plekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat hij het vlugger koud heeft als het winter is en het is bewolkt.

Ik denk wel dat hij het minder snel warm krijgt van de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zelf een witte kater en die is verslaafd aan warmte, hij is niet uit het zonnetje weg te slaan, onze rode kater gaat op zijn gemak in de schaduw liggen, terwijl meneer nog uren door blijft bakken. Ze zijn inderdaad wat anders dat de standaard katten en hun gezondheid is wat minder vooral als ze wat ouder worden. Aan de andere kant lijken ze wel wat meer een eigen karakter te hebben. Wit neemt minder warmte op, misschien heeft dat er ook mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voila! binnenshuis voelt de vacht ook altijd koel aan als het warm is binnen en als het iets frisser in huis is gaat ze onder de fleece deken liggen.
Wat karakter betreft daar heb je ook een punt :D super lief en zachtaardig, maar dwingend.
Ook nog bedankt voor de tip qua ouderdom en gezondheid in de toekomst want ze is nog maar 1jaar. (zal er rekening mee houden)