Mijn hondje van 4 maanden geeft telkens over als ik haar ontwormt, hoe komt dit ?

ik hou me aan de instructies dus ze krijgt niet teveel binnen en nu vraag ik me ook af of het middel al zijn werk heeft gedaan of zou ze het uitgekotst hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Vaak is het zo dat je hond dan gevoelig is voor 1 van de stoffen in het middel.
Een ander merk kan al veel schelen. (dit uit eigen ervaring, onze hond had dit ook)
Bij twijfel natuurlijk even je dierenarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vraag dit even aan je dierenarts, misschien heeft ze andere wormen dan de gangbare. Zitten er wormen bij het overgeefsel? Dat is mogelijk bij een speciale soort wormen. Dan heb je andere ontwormingstabletten nodig.

Of heb je de tabletten uit de dierenzaak. Soms is dat niet zo handig.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.yahwoof.com/wormen.html
Ivana
13 jaar geleden
Als er wormen in het braaksel zitten, dan zijn dit spoelwormen en heeft het middel juist zijn werk gedaan.
Zitten er geen wormen bij en spuugt ze binnen een paar uur na de tabletten, dan valt dit middel mogelijk niet goed.
Haal bij de dierenarts een ontwormingsmiddel met een andere werkzame stof. Of nog beter, haal Stronghold pipetjes. Deze breng je net als vlooienpipetjes aan op de huid in de nek. Stronghold werkt tegen vlooien, mijten, en wormen. Dan krijgt je pup geen last van haar maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je pasta geven, dan kan dat zwaar op de maag liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je een wormenmiddel gebruiken dat je bij de dierenarts koopt, bijvoorbeeld milbemax. Laat je hondje daar wegen om zo de goede dosering te bepalen. Geef de wormenkuur tijdens of na het eten, zodat het niet op lege maag komt, want dat veroorzaakt misselijkheid. Je kunt het heel simpel door bijvoorbeeld pindakaas heen halen, maar wees er zeker van dat hij de hele kuur binnen krijgt. Je kunt het ook gewoon achter in zijn keel stoppen. Hoe luchtiger jij er over doet, hoe relaxter de hond het zal accepteren.
Overgeven en diarree kunnen na het toedienen van de wormenkuur voorkomen, maar bij overgeven moeten er dan wel wormen in het braaksel zitten.
Succes!