hoe moet e kleine apensoorten huisvesten

ik wil graag weten of je apen kan houden in een voliere met een verwarmt binnen gedeelte met ficussen een buiten gedeelte met bomen. en kunnen er dan ook nog vogels,slangen,gifkikers,salamanders,hagedissen en vissen bij. en slopen apen de beplanting soals orchidee en andere kamerplanten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet überhaupt geen apen houden.
Kimath
13 jaar geleden
apen zijn absoluut geen huisdieren, neem een abonnement op de Apenheul en ga daar elke dag maar rondhangen.
Die beesten worden super ongelukkig als ze in een hokje bij iemand thuis zitten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou eens kijken naar stichting aap op internet,dan weet je waarom niet.

Antwoorden (6)

Nee, apen zijn geen huisdieren. Al heb je genoeg ruimte ervoor, de specialistische kennis die vereist is om aapsoorten te kunnen houden, maakt ze ongeschikt om ze te houden. Je hebt een specialistisch team en een paar hectare ruimte en een grote pot met geld nodig om apen goed te kunnen huisvesten.
Ja, apen slopen alles.
Ja, je kan andere dieren bij apen plaatsen, maar de meeste kleine soorten kunnen opgegeten worden, afhankelijk van de aapsoort.
Volwassen apen kunnen bovendien zeer agressief en zeer gevaarlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel ; niet. Aapjes horen niet in kooitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kan apen niet houden als huisdier. Dit zijn dieren die uitsluitend in het wild mogen voorkomen en zijn compleet niet geschikt als huisdier.
Jij zal niet in staat zijn om de aap een natuurlijke leefomgeving te creeren en met als gevolg zal zijn geluk afnemen.
Wil je toch apen houden als huisdier, verhuis dan naar het land van herkomst en koop een huis aan het rand van de jungle, dan kan je de apen die door je tuin slingeren je huisdier noemen.
Laat alsjeblieft uitheemse/ exotische dieren in hun natuurlijke habitat zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat een aap als huisdier zo ie zoillegaal is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EEn aap hier in Nederland mag je niet houden in welk hok dan ook.En vraag me ook af waar wil je ze kopen,kom je al snel op de sites die niet deugen.En o ja alles kan erbij zowel gifkikkers/salamanders/ed.Begin er niet aan pure dierenbeulerij .En van je hok blijft niets over geen beesten/planten alles gaat dood!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hofman , 'n prima vertelling . 'n grote + duim !
ga jij zelf in een hok zitten????apen zijn roedeldieren en die douw je niet in een hokje...en met wat voor nut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gast , ik ben trots op je . duimpje + van mij .