wat is de minst agressieve boa (slang) die je goed als huisdier kan houden??

(ik heb erbij geschreven slang dus NIET zon ding die je om je nek doet) wil graag een boa maar ik heb gehoord dat sommige (erg) agressief zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De Boa constrictor en de regenboogboa zijn niet zo heel agressief.

"Het hanteren van de meeste boa soorten is geen probleem voor iemand die al wat ervaring heeft met slangen. Let wel op dat sommige soorten een agressiever karakter hebben. Een hondskopboa of tuinboa zal over het algemeen sneller happen als een constrictor of bijvoorbeeld een regenboog. Agressieve slangen tot twee meter zijn over het algemeen wel te hanteren met een slangenhaak. "

http://terraworld.nl/index.php/slangen/57-boa.html

ik raad je trouwens aan het artikel in bovengenoemde link even in zijn geheel te lezen, er staat veel nuttige informatie in over het beginnen met het houden van een slang.