Wat te doen tegen Degoe's die de hele dag door zitten te knagen?

Wij hebben 2 degoe's die in een kooi zitten, met daarbovenop nog een kooi wat ooit een vogelkooi is geweest (een kooi van een meter bij halve meter, en daarbovenop zit het bovenstuk van een vogelkooi van een halve meter breed). In hun kooi zitten genoeg speeltjes waar ze op kunnen knabbelen, maar ze gaan alleen maar aan de tralies/spijltjes van de vogelkooi knabbelen. Eén van hen gebruikt de oorspronkelijke vogelkooi als harp en gaat er echt kracht op zetten. Dit heeft als gevolg dat je door het hele (goed geisoleerde) huis het geluid hoort, dit is zwaar irritant.
Weet iemand wat we hier tegen moeten doen? Ligt het gewoon puur aan de tralies van de kooi of hebben ze toch niet genoeg speeltjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

ik had het zelfde probleem. Degoes zijn gravers, ze graven holen onder de grond.
Als ze deze mogelijk niet hebben, gaan ze echt overal aan knagen. Ik heb mijn degoes op den duur in een aquiarium bak gedaan. Gooi er zon 20cm zand in gemengt met hooi oid. Paar grotere keien erin, een dikke tak, en dan heb je erg gelukkige degoes. Ze kunnen holen graven waar ze bijna al hun tijd insteken. De hooi is voor de stevigheid van hun holen. Minder instort gevaar. Mijn degoes knagen zelfs niet meer aan hun drinkflesje enz. Alleen nog maar aan de stammetjes in hun bak.
Excuses voor evt schrijf fouten en rare zinsopbouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

komen ze ook weleens UIT de kooi? misschien dat dit kan verschil uit maakt. een
kooi met stevigere tralies zou je kunnen proberen of een hok van glas. het laatste zou geen irritant geluid veroorzaken.

hebben ze een looprad? genoeg dingen om in te klimmen, een bal waar je snoepjes in kan doen, genoeg aandacht?

bij de site info en tips over oa huisvesting.