Waarom krabt mijn hond zo ontzettend in zijn mand s'nachts

Mijn labrador hond krabt ontzettend in zijn mand, ik heb al vele hoezen moeten maken, nu heeft hij al hoezen van spijkerstof maar na 10 dagen is hij al weer helemaal door de hoes heen.
Heeft iemand hier ervaring mee, zoja wat kan ik hier aan doen.
Ik wil hem niet zo op de harde grond laten slapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.4K

Het beste antwoord

Mogelijk ligt de hond niet lekker in zijn mand en wil met het krabben iets verzamelen om op te liggen, gooi er eens een oude deken in, dan is het misschien over, heb vroeger een dwerg pincher gehad, die deed niet anders, iedere avond werd er gedraaid en gekrabt, het losse dekentje ging zijn hele mand door en pas als alles goed lag, hoorde je een paar diepe zuchten en hij sliep, een iets groter dekentje was toen de oplossing, dan had hij iets onder zijn koppie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Krabben is een vorm van energie kwijtraken die de hond teveel heeft, wellicht kun je hem vermoeider maken door bijv. wandeling, spelletjes o.i.d. Wat erg goed werkt om energie kwijt te raken zijn zoek spelletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik maar eens naar de dierenarts gaan!
Grote kans dat hij huidproblemen heeft, het kan misschien eenvoudig verholpen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Hij heeft een huidaandoening of luizen. Ga naar de dierenarts.
-Als tijdsverdrijf wanneer hij net kan slapen gaat hij zich krabben. Koop
een bot en speeltjes en leg het bij de mand.
-Zo te lezen slaapt je hond op jouw kamer? Het kan zijn dat hij daaeom niet kan slapen en gaat krabben. Leg hem beneden neer ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben hondenoppas en heb vaak honden te logeren die in hun mand eerst heel lang het kleedje op een bepaalde manier proberen te "graven". sommige eigenaren hebben dan ook een extra kleedje,bv.van fleece en de hond kan daar een lekkere prop van graven,sommige gaan er onder liggen.
Denk dat jouw hond ook blij zal zijn met een fleecekleedje o.i.d.