Hoe leer je een hond alleen dingen te eten die jij hem geeft?

Ik heb wel eens gezien dat een hond alleen dingen eet dat het baasje aan hem geeft. Eten dat door een inbreker werd toegeworpen negeerden ze gewoon.
Hoe leer je ze dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het handig is om je hond dat aan te leren. Stel je voor dat je ziek wordt en iemand anders je hond eten moet geven dat hij dan vervolgens weigert...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooit eens een verhaal gehoord van een beeldje dat op een kastje stond.. de hond ging er steeds mee lopen. op een keer smeerde het baasje er sambal aan, de hond heeft het sinds dien nog maar 1 keer vast gehad, daarna nooit meer, maar'k denk niet dat dit misschien een goede training is?

Het beste antwoord

Wij hebben onze honden geleerd dat ze moeten zitten en net zo lang moeten wachten tot wij 'alsjeblieft' zeggen (dit kan natuurlijk met een willekeurig commando). Dan pas mogen ze beginnen met eten of het eten aanpakken. Hiermee hebben we voorkomen dat ze niks uit de hand van onze dochter pakt of zomaar iets van de tafel of vloer. Onze buurman geeft ze graag een brokje en ze pakken het niet eerder dan wanneer de buurman alsjeblieft zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Trainen met vreemde mensen en met voedsel op de grond. Alleen geven als het van jou komt en als een ander het aanbied duidelijk nee zeggen. Het is heel lastig, maar als je er eenmaal bent dan is het wel mooi. Alhoewel ik denk dat voor de gemiddelde hond toch aantrekkelijk blijft om het toch aan te nemen :) succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chelsea , 'n heeeel goed antwoord ! je duimpje staat er al !
Door bij alles wat hij van een ander aan neemt aftestraffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat leert 'n hond onder normale omstandiheden nooit . Maar als je het ECHT wilt leren , moet je voedsel in 'n muizenval doen . Als hij ook maar even de val aanraakt klapt hij dicht , en krijgt hij 'n tik op z'n neus . Maar je kan het hem ook leren door wat op de grond te leggen , en als hij er naar toe gaat , het streng verbieden . Het is geen 100% zekerheid . Wat jij gezien hebt ,filmen ze alleen maar als het werkt. De muizenval is niet gevaarlijk , maar erg dieronvriendelijk . Ik heb 'n hondenschool gehad , en ik leerde de mensen om het met woorden te doen . Maar de hond van 'n autistisch vriendje is door 'n inbreker vergiftigd. Als je hem leert dat hij niets van andere mensen aanpakt , zal hij grommen als iemand hem iets geeft , maar Een van mijn honden viel meteen aan . Dus wees daar voorzichtig mee .

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb lang aan de Cote d'Azur gewoond , en als ik daar boodschappen ging doen ,moest ik de auto open laten omdat het anders te warm was voor m'n jongetje . Toen ik 'n keer terugkwam bij de auto , stond er 'n hele chique dame bij de auto . Ze was ZOO verbaasd dat m'n hond niets deed en niet uit de auto kwam , dat ze me 'n visitekaartje gaf waarop stond : goed voor een gratis rondje golf en 'n diner . Zie foto .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf het begin toen je de hond had al eten te geven en hetzelfde blijven geven