Hoe haal ik mijn ouders over voor een LEUK, NORMAAL huisdier?

hoi
ik ben 14 jaar oud en m'n zusje en ik willen graag een normaal, knuffelbaar huisdier. we dachten aan een hond of een kat.
een kat kan niet daar is m'n vader allergisch voor.
een hond wil m'n moeder niet omdat ze een kattenmens is en ze een slechte ervaring heeft met honden in huis door op de hond van m'n buren te passen.

heeft iemand een idee voor een normaal knuffelbaar huisdier, of hulp om m'n moeder enigsinds over te halen???

please let me know!!!
iedereen om me heeft namelijk leuke dieren en ik heb alleen een half dode goudvis( van m'n zusje(IK geef hem eten, ik ben dus al verantwoordelijk;)))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (10)

Een rat! een rat is gewoon een heel erg sociaal huisdier! ja je zou het niet verwachten, haha.

En als je een hond neemt, wat denk ik voor het gezin leuker is dan een rat, zou je tegen je moeder kunnen zeggen dat je door een huisdier veel plezier beleefd en langer leeft!

(En het is meestal zo dat diegene die geen hond in huis willen, de hond het leukste zullen vinden!)

Uit mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik héb een rat!! :-)
Je kunt denken aan een dier in een kooi.
Heel knuffelbaar zijn konijnen, cavia's, hamsters en ratjes.
Moeten jullie natuurlijk wel beloven dat je zelf het hok schoon maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dan een konijn doen. Ze zijn super slim, zindelijk en ze kunnen ook door het huis heen lopen. Mijn konijn vroeger sprong ook op dd bank en ging dan lekker op mijn schoot liggen. Ze luisteren trouwens ook naar hun naam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft meteen al aan dat het aspect 'zorgen voor' een moeilijke kwestie is. Jij moet eten geven aan de goudvis van je zusje... omdat je zusje dat blijkbaar niet doet.
Straks, met een hond, zal er een veel intensievere verzorging nodig zijn. Met name het uitlaten, en ook nog eens de zorg tijdens de vakantie.
Als je duidelijk kunt maken aan je ouders dat daar absoluut geen probleem in te verwachten is, dan heb je het grootste deel al voor elkaar.
13 jaar geleden
Je kan je ouders vragen om een konijn. Maar vergeet niet het is wel een Verantwoording om voor het konijn te zorgen je moet hem eten geven, verzorgen, knuffelen en vooral het hokje schoonhouden. Misschien kan je een week een huisdier van een vriendinnetje lenen en er voor zorgen zo kom je er ook wel achter of je het echt wel wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon blijven drammen, dan gaat het je ouders vanzelf tegenstaan en krijg je helemaal geen voet meer aan de grond.

het is geen kwestie van overhalen. je kent het standpunt van je moeder hierin, respecteer dat.
aanschaf een huisdier is een BEWUSTE OVERWOGEN KEUZE. niet alleen van jou, maar van het hele gezin.

een dikke pluim voor je enorme verantwoording voor het voeren van de vis van je zusje. helaas komen er bij andere huisdieren toch wat meer verantwoordelijkheden bij.

jammer dat je op zoek bent naar #iets# als het maar een huisdier is. (of een tip om je moeder over te halen....)

misschien kan je verantwoordelijkheidsgevoel het op een andere manier laten zien?
honden uitlaten van kennissen, of als de mensen op vakantie gaan, vrijwilligers werk in het asiel, op een kinderboerderij, zoek een verzorg pony, verzorg de dieren op een manege, ga collecteren voor de dierenbescherming etc.
dan ben je heel goed bezig, én draag je heel wat verantwoordelijkheid. misschien zien je ouders dan ook dat het niet om de 'heb' gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je foto is afgrijselijk , maar je antwoord is SUPER !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha dank je wel, zal het compliment over de foto niet doorgeven aan mijn lieftallige prettig gestoorde zoontje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm....Yann1?
over foto's gesproken.... wil je je riem benadrukken?
:OP
Kristal
13 jaar geleden
Goed advies Eucje, het zou de enige manier zijn om mij over te halen als ouder: laten zién door daden dat je echt graag een huisdier wilt. Veel met dieren van anderen doen en verzorgen. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx :)
Je krijgt 'n duimpje voor goeie vraag . Ik zou het zo doen . Mam , ik leef maar 1 keer .Ook deze periode met jullie kan ik nooit meer overdoen . Ik voel me fijn bij jullie, maar voor m'n optimale ontwikkeling lijkt het me zo goed om 'n huisdier te hebben . 'n levend wezen waar ik voor kan zorgen en waar ik verantwoordelijk voor ben . Dat geeft me verantwoordelijkheidsgevoel , en het besef dat er meer is op de wereld dan ik . Het zou kunnen dat jouw vader allergisch is voor haarpluisjes die loslaten als je 'n kat aait. Als je hem niet aait in aanwezigheid van je vader zal hij vrijwel zeker geen last hebben van die allergie. Laat het maar weten als je meer raad nodig hebt .Dat kan je ook doen via berichten bovenaan op de pagina. Ik weet precies wat je bedoelt . Mijn moeder wilde het ook niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een klein huisdier nemen in een kooi
wat dacht je van een parkietje is klein en kan praten als hij wil,een hammie is ook een ideeals hij tam is is hij leuk.
of neem een levende goudvis,als je echt wil kun je je moeder proberen haar echt te overtuigen.
doe met een knuffeltje alsof het je hond is,
laat hem ook uit XD..
koop ook een stel boeken over honden teken honden en verzamel posters,je moeder zal denken dat je echt een pup wil.
als je dan echt geen raad weet met een pup kun je op internet kijken voor een speciale puppyparty.
dat is een avond voor het hele gezin waar iedereen info krijgt over pups
veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn kattenrassen waar mensen met een kattenallergie veel minder last van hebben, namelijk de Siberische kat of neva masquerade. Het wisselt per persoon hoe allergisch ze nog zijn voor dit ras, dus als jullie misschien zo'n kat willen moet je maar een paar keer met je vader bij zo'n fokker langsgaan om te kijken of je vader inderdaad geen allergische reactie krijgt. Nadeel: een kitten kost ongeveer 600 euro... Maar ze zijn wel heel mooi vind je niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een grijze roodstaart ( of ander ras) papegaai. wel van baby af aan zodat hij zekerteweten niet al bij jullie met gedragsproblemen begint. Deze dieren hebben de intelligentie van een kind van vijf jaar en zijn goede sprekers met een eigen karakter en veel humor. Wil je echt een knuffel gaai dan zou ik voor ene kaketoe gaan. Deze soort is het liefst. Verdiep je er wel goed in, want als je het met bepaalde gaaiensoorten niet goed aanpakt kunnen ze keihard schreeuwen bijvoorbeeld.

nja en dan heb je nog hamsters, konijnen, Gerbils, woestijnratjes, cavia, allemaal knuffelbaar en doodnormaal... Maar daar heb je minder contact mee denk ik als met hond kat of gaai... Ik heb daar eerlijk gezegd weinig ervaring mee. Wel zelf een gaai gehad, dus daar kan ik je van alles over vertellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IemandAnders
2 jaar geleden
Gerbils en woestijnratjes zijn hetzelfde, als je het rustig aanleert willen ze vaak wel op je hand of zelfs je hoofd of schouder zitten, maar echte knuffeldieren zijn het nooit. We hebben ze een keer als gezin gehad, en een paar jaar later kocht mijn (nog thuis wonende) zus ze weer voor zichzelf. Zijn echt leuke beestjes! Hamsters zijn een beetje saai want dat zijn nachtdieren, dat zou ik sowieso nooit aanraden. Cavia's ben ik van plan over 1 a 2 weken te kopen, zin in!!! Ik heb me maandenlang voorbereid, iets wat mijn ouders ook heeft overgehaald