Honden plassen tegen onze gevel

Er plassen geregeld honden tegen onze gevel en die van onze buren. Nu hebben we allebei al een papier buiten gehangen, maar dat heeft geen effect, ze blijven het doen. Wij hebben dan nog een inkomhalletje waar ze ook nog eens in komen en plassen, dan moet ik er telkens een emmer water overgooien om het weg te krijgen. Ik heb de mensen die dit hun hond laten doen nog niet kunnen betrappen. Ik vind het ook moeilijk als ik het zou zien, wat ik dan juist moet zeggen... Ik heb al met de politie gebeld, maar zij kunnen daar ook niks tegen doen. Ze zeggen dat ik het beleefd tegen de mensen moet zeggen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
48.9K

Antwoorden (10)

Dus je vraag is nu blijkbaar.. hebben jullie een idee over hoe ik dit moet aanpakken..!?

Is er niet geur ofzo waar honden totaal niet tegen kunnen? Die zou je rond kunnen strooien..

Of geluid? Ik heb wel eens begrepen dat er geluiden zijn wat mensen niet horen, maar dieren wel irriteren.
Wel zielig voor het dier, maar je moet wat als de baasjes te asociaal zijn!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zit maar zo wat te zoeken... iets in deze trend..?
http://www.ongedierteplaats.nl/draagbare-hondenverjager-p-9406.html?src=list_btn&cPath=1338&RSPHPSESSID=6eafnvb0bd2egddclriqpkjgm6

Toegevoegd na 4 minuten:
Maarja het mooiste is de bron aanpakken i.p.v. het gevolg. Die honden moeten gewoon niet zo asociaal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Asociale HONDEN????? Ik neem aan dat je de eigenaren bedoelt?????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die bedoel ik ook met die woordspeling :)
Je kunt middelen kopen, op de geur weg te halen.
Honden plassen over de plas van een andere hond heen om territorium te bepalen ("vlaggen" uitzetten heet dat) en om dominant te zijn.
Is de geur goed weg, dan is dat ook niet meer nodig.... Maar ze hebben een heeeeele goeie neus, dus dan moet die geur ook echt goed weg zijn.
Een andere mogelijkheid is peper strooien....daar hebben ze een bloedje hekel aan.
Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
En ja....de eigenaren erop aanspreken. Dat is natuurlijk mogelijkheid 2.... en of mensen daar gevoelig voor zijn... Proberen kan altijd: gewoon zeggen dat je dit zeer onprettig vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps....ja....dan heb je DAT weer hè hahahhaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de honden het eenmaal weten dan lopen ze wel een stukje verder hoor haha probleem opgelost toch?
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben ze toch 1x een gepeperd neuske gehad ;-)
Ik denk dat de politie het beste advies heeft. Tegenwoordig zijn we bang om iemand aan te spreken maar vaak onterecht. Natuurlijk moet je dan nog wel voorlopig goed kijken welke baas je moet aanspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een bewegingsmelder die kan blaffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak het schoon met bleek en hou die geur een tijdje daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooir peper op de plek waar de honden geplast hebben. Als ze eraan geroken hebben, komen ze garandeert niet meer terug.
Zielig voor de hond, maar goed voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Plaats een paar batterijen met een paar kale draden ertussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak je gevel en halletje schoon met producten waarin enzymen zitten die de geur aanpakken ipv maskeren.
dan zullen de honden minder de neiging hebben over de oude geur heen te gaan.
denk aan ecodor, stalfris, of urine-off.
Rieneke1
13 jaar geleden
Tja,honden zijn nog niet zo ver,dat ze kunnen lezen,dus dat papier zal niet veel helpen. Het lijkt me het beste dat je die emmers water over de daders gooit, ipv over hun product.
Het lijkt me anders toch de beste oplossing de begeleiders van de honden in kwestie er op aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat in ieder geval een milieuvriendelijke spray om de lucht te verwijderen.

Je kunt natuurlijk ook ergens een webcam plaatsen met het bordje: U WORDT OPGENOMEN.