Suiker: slecht. Lactose: slecht. Vet: slecht.

Een keertje is niet zo erg (net zoals chips voor mensen niet gezond zijn, maar je ze best zo af en toe kan eten) maar dagelijks is geen goed idee. Vergeet ook niet dat een 'kleine hoeveelheid' best veel is als je bedenkt dat een kat veel kleiner is dan jij. Het is dan net zoiets alsof jij dagelijks een grote mok vol koffiemelk zou drinken, klinkt dat gezond? En dan heb jij nog betere tolerantie voor lactose dan een kat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja, koffiemelk bevat suiker en suiker is een vergif
gelukkig moet je er erg veel van nemen wil je er ziek dan wel dood aan gaan.
dieren hebben geen suiker nodig, dit is eerder slecht voor ze dan goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik geef mn kat altijd kaas en zn intelligentie groeit met sprongen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zuivelproducten zijn sowieso niet goed voor katten. Koffiemelk is nog eens erg vet daarnaast. Onze huistijger heeft volgens de dierenarts door jaren likjes slagroom en aanverwanten te consumeren zelfs niersteentjes ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kat moet gewoon water krijgen net als alle andere dieren.Koemelk is niet gezond voor een kat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen zijn de enige dieren welke tot op late leeftijd nog aan de melk zitten. In de natuur gebeurt dit niet. Een kat heeft ook helemaal geen melk nodig. Water is voldoende. Wil je toch iets extra's geven aan je kat, dan kan je in de dierenspeciaal zaak speciale kattenmelk krijgen.