Hoeveel mag een kater per dag eten?

Onze kat is nu 2 jaar en speelt heel veel maar hij eet ook veel meer. Hoeveel is gezond voor een kater van 2 jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met een vinger over zijn rug gaat en je voelt de ruggengraat nog is de kat in prima conditie .Elke kat is anders de ene groeit van lucht de andere heeft veel voer nodig.dus dit is een hulpmiddel.Werkt hier prima tip van dierenarts.

Het beste antwoord

daar is geen algemeen advies voor te geven.
hou gewoon het postuur van je kater in de gaten.
weeg hem desnoods regelmatig, zodat je ziet wanneer hij aankomt.
dan kan je altijd iets minderen, zeker eventuele tussendoortjes.
zorg in ieder geval dat je kat regelmatig kan eten.
ze eten zo'n 15 tot 20 keer per dag een kleine hoeveelheid.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt logisch. Moet zelf zeggen dat dit ook het beste voelt. Onze kat is niet te dik en rent zich rot dus ik probeer gewoon daarop te letten.

Andere antwoorden (3)

Bij een normale grootte is dat 60 gram brokken per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de verpakking van het kattenvoer staat al je informatie, het gaat naar leeftijd en gewicht van je kat.
Geef nooit overdreven meer, daar wordt je kat uiteindelijk te dik en ziek van!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef hem een kwart blikje kattevoer. En een handje vol brokken. Let op of hij alles in 1 keer op eet of de brokjes laat staan en over de dag verspreid op eet. Evt verstoppen. Onderdeel van het spelen.