Zonder stamboom 250 euro. Met stamboom,afhankelijk van de afstamming tussen de 700 en 1200 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer 350 tot 400 euro om mee te beginnen. Je kunt altijd nog zakken (ik spreek dan wel over puppy's zonder stamboom).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ervanuit gaande dat je een puppy met stamboom wilt, wat wel aan te raden is, vanwege de raseigenschappen van de hond en vanwege het feit dat je daarom graag de geschiedenis en de afstamming van de puppy wilt weten:

Je moet rekening houden met zo'n € 700 tot € 1500.
Dit omdat al naar gelang de ouders van de puppy meer of minder prijzen hebben gewonnen de prijs wordt bepaald.
Een puppy van een kampioen zal veel meer kosten dan een puppy van 'gewone' ouders.

En de prijs is niet het enige wat van belang is voor een gezonde pup. Ga er eerst kijken, ga na wat voor indruk je krijgt, wat voor gevoel je krijgt bij de fokker.
Er zijn nl. ook louche fokkers, en dat mogen dan misschien wel fokkers zijn met een stamboom, maar ook fokkers waar je je puppy liever niet wilt halen.
En het is dus van onschatbare waarde om een puppy te kopen bij een fokker die ingeschreven staat bij de rasvereniging van het ras die je wilt kopen.

Neem dus een bedrag tussen 700 en 1500 euro, maar ga welzeker kijken bij een door de rasvereniging erkende fokker, dan weet je zeker dat het goed zit.