wat gebeurt er als een konijn zijn haren van zijn staart in het hok liggen?

het komt van zijn staart.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Dan is hij in de rui. De oude vacht valt uit en er komt een nieuwe vacht. In deze tijd moet je konijn elke dag goed geborsteld worden. Als je konijn normaal haar heeft kan dat goed met deze rubberen borstel, die bij de dierenzaak te koop is.
Wanneer je konijn lang haar heeft, is deze borstel niet goed. Je hebt dan een "gewone" borstel nodig.
De oude ondervacht kan voorzichtig uitgekamd worden met een vlooienkam. Let op dat je niet de nieuwe ondervacht lostrekt. Je zult zien hoeveel haren je zo uit de vacht haalt. Nu krijgt je konijn niet zoveel haar in zijn maag als hij zich wast.
Amadea
13 jaar geleden
Als je konijn niet zelf bezig is om continue in zijn staart te happen, dan ruit hij gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan maakt het konijn een nestje... Niet dat je konijn dan zwanger is maar dan bereid hij er zich alvast op voor, myn konijn deed het vorig jaar dat doen alle konijnen in de lente\zomer. Tog zyn ze dan niet zwanger,
Khoop dat je het snapt :$
Xxx