Kan een hamster in een hok met een cavia? Cavia is Zeer tam en doet de parkiet ook niks, ook met hygiëne enzo,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor een hamster is het?

Het beste antwoord

ik zou het niet doen. een hamster heeft een heel ander ritme ten eerste, ze houden elkaar dus wakker.

een cavia is sociaal en een hamster heeft liever het rijk voor zichzelf. het past dus niet bij elkaar.
ook tamme dieren kunnen andere dieren bijten, dus als de cavia het ff beu is dan is de hamster verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder de cavia die verleden tijd wordt... Cavia's zijn planteneters, hamsters zijn roofdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah DUHHHH!!!!!natuurlijk was ik helemaal vergeten, de agressieve killer hamster die een cavia kan doodbijten en waarschijnlijk ook nog het stoffelijk overschot (deels) opeet. ik liet ze al niet alleen met de kids, maar nu dus helemaal niet meer!!!
beetje dom van me....

Andere antwoorden (4)

Het zou wel kunnen, behalve als het een mannetje en een vroutje zijn. Wij hadden zelf ook veel cavia's en ook wel eens geprobeerd met andere knaagdieren. Ik zou het de eerste dagen wel even in de gaten houden, of ze geen verwondingen oplopen door vechten ofzo. Mocht je toch rare dingen opmerken toch maar uit elkaar halen. Ook met voer moet je rekening houden met beide. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je twee heel verschillende dieren bij elkaar willen zetten?

zet er lekker een tweede cavia bij, daarmee maak je hem/ haar veel gelukkiger.

overigens hadden wij ook een parkiet, die helemaal in de wolken was als de degoe (woestijncavia) van school kwam logeren. Hij vloog meteen naar de kooi, ging naar hem zitten kwetteren, vond het eten en het hooi zeer interessant. overigens was de degoe ook gek op de parkiet: die had een zandbad onderin zijn kooi en stokjes om in te klimmen.
Ze liepen elkaar ook steeds achterna op tafel en op de vensterbank enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een parkiet is geen knaagdier en ja, verschillende dieren kunnen goed bevriend met elkaar worden. Zie het probleem dat je hebt eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook een degoe gehad, eigenlijk 2 en die was idd ook gek op mijn vogel en andersom, de cavia is ook weg van mijn hondje, dus wij dachten misschien kan dit met een hamster ook =)
Het ligt er een beetje aan.
Syrische (goudhamster) en chineze dwerghamsters zijn solitaire dieren. Ze leven dus alleen en als je er een ander dier (zelfde soort of niet) bijzet loopt het niet goed af. De robotovski hamster is daarin tegen wel een groepsdier, maar of ze goed gaan met een cavia durf ik niet te zeggen.
De campelli en de Russische dwerghamsters ligt er net tussen in. Dit betekend dus dat dat per individu anders ligt.
Ik weet niet wat voor soort jij hebt maar ik zal altijd voorzichtig zijn en het goed in de gaten houden mocht je besluiten ze wel bij elkaar te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel een dwerghamster..
NIET DOEN! Je doet er beide geen plezier mee. Ze snappen elkaars 'taal' en gedrag niet, hebben een compleet ander dag- en nachtritme, hebben allebei ander voer nodig (cavia plantaardige biks met extra vitamine C en de hamster een biks met plantaardige en dierlijke inhoud). Een cavia is een groepsdier en heeft absoluut minimaal 1 andere cavia nodig voor de behoefte aan sociale contacten. Terwijl de meeste hamsterssoorten solitaire dieren zijn.
Dus je hamster lekker alleen laten en een cavia bijhalen voor je huidige cavia.