Wat betekent het als een vis op de grond van de kom ligt?

Hij bewoog alleen wat met zijn ogen. Hoewel ik niet weet wanneer hij eten had gekregen gaf ik hem eten en werd hij vrijwel gelijk levendiger.

Oh en de vis is op school + ronde kom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik weet het, was ook niet mijn idee. Ben tegen dierenmishandeling. Daarom ook de vraag, ik zal hem goed behandelen.

Het beste antwoord

Dit is niet een goed teken,en zeker niet als hij in een kom zit.Daar hoort geen vis in pure dierenmishandeling .Ga morgen vragen als hij nog leeft naar een ander onderkomen zoals al is geantwoord.Als ze dat niet willen en de vis overleefd het niet nooit meer een nieuwe aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal ik doen, laat nog wel reactie achter. Ze willen trouwens een vierkant aquarium kopen + nieuwe vissen. Maar ze worden erg slecht behandeld als ik het allemaal zo hoor. De vorige is, hoorde ik, ook al dood gegaan wegens te veel voedsel / te weinig. Bedankt voor de info's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi dat de kom eruit gaat.Maak anders een schema voor het voeren van de nieuwe vissen.Dan weten jullie wanneer ze voer hebben gehad.Wat voor vissen komen erin weet je dat al?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad! En dan te bedenken dat veel mensen denken dat het normaal is dat een goudvis maar een paar maanden of weken leeft.... terwijl ze inderdaad 20-40 jaar kunnen worden.
Vreselijk!
En al die politieke partijen maar met hoongelach reageren op het voorstel van de partij voor de dieren om de vissenkom te verbieden. En al die consumenten maar vissenkommen blijven kopen, omdat ze niet door hebben dat hun vis langzaam stikt door die kleine kom. En dan te bedenken dat zoveel goudvissen alleen maar van die minirondjes kunnen zwemmen in zo'n kom, terwijl goudvissen in de natuur kilometers per dag zwemmen... En dan te bedenken dat wij onszelf als een beschaafde samenleving beschouwen... +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat de winkels de kommen eruit moeten gooien,en verkopen als vaas.Die weten dat een vis niet in een kom thuishoort.Als het goed is tenminste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik ook.
Zij zeggen: ja, maar dat is wat de klant wil, dus dan moet ik dat wel verkopen. En de klant zegt: ja, dat is wat de winkel verkoopt, dus dan moet ik dat wel kopen.
Mooi cirkeltje. Zou goed zijn als meer mensen (consumenten én winkels) zelf die verantwoordelijkheid gingen nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben voorlopig geen vissen op school, maar er in de toekomst is er een ander aquarium én wordt er inderdaad een lijst gemaakt voor de voeding van de toekomstige vissen. (waarschijnlijk wordt dit alleen gedaan door de docenten) Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

Een zieke vis gaat op de bodem liggen of op zijn zij drijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekend dat hij aan het dood gaan is!
Ik vind het zeer verontrustend, dat er op school, zo wordt omgegaan met dieren, vissen horen niet in kommen thuis, het kan wel, maar dan zou je drie keer per week er vers water uit een goede vijver in moeten doen, wat tevens op temperatuur is en natuurlijk spaarzaam voeren.
Koop liever een eenvoudig aquarium met een intern filtertje, leuk beplanten en niet te veel vissen, en zeker geen goudvissen. dat is educatief voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, veel mensen snappen dit niet. Ik heb zelf ook een goudvis gehad, maar daarvoor heb ik een vierkante aquarium bak met filter voor aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog los van de hoeveelheid zuurstof, is zo'n kleine kom niks voor een vis die in de natuur kilometers per dag zwemt. Die verveelt zich kapot in zo'n kom.
Zeker aangezien veel mensen er maar één nemen (het is een groepsdier) en zonder planten en een fijne bodem om in te kunnen wroeten.