Is een vrij inloop spreekuur bij de dierenarts gratis?

Ik heb een piepjong ratje dat in gevecht kwam met een grote. Sindsdien vindt ik dat hij zich ietwat vreemd beweegt, hij heeft een krasje op zijn buik.
Helaas ben ik maar een armetierige student en mijn moeder heeft het er niet voor over 30 euro ofzo te dokken voor alleen een check-up.
Is een vrij inloop spreekuur dus gratis?

Toegevoegd na 3 minuten:
Vraag beantwoord, maar weet iemand hoe duur een consult voor een ratje is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (5)

Ja,dit is gratis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat betekent dat je vrij kunt binnenlopen zonder afspraak. Maar je betaald uiteraard wel voor een consult.

Toegevoegd na 5 minuten:
ongeveer 37 euro. Het maakt niet uit of je met een grote hond komt of met een klein ratje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees van niet. Een vrij inloopuur betekent dat je zonder afspraak kan komen (first come, first serve). Maar je zal het consult wel moeten betalen.
13 jaar geleden
Voor mijn ratten hoefde ik maar 12,50€ consultkosten te betalen, bel je dierenarts en vraag hoe duur e is. Maar uiteindelijk vind ik, als je een huisdier neemt, je ook de financiële verantwoordelijkheid moet nemen, en anders een ander huisje voor je ritten vinden. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals gezegd betekent een vrij inloopspreekuur dat je geen afspraak hoeft te maken, niet dat het gratis is. De meeste dierenartsen hanteren wel een goedkoper tarief voor knaagdieren/vogels en andere kleine diertjes. Dit kan varieren tussen de 15 en 25 euro, de enige die weet hoeveel het is, is jouw dierenarts. (Bij mijn praktijk rond de 20 euro).
Bovenop de consultprijs komen natuurlijk wel eventuele medicijnen. Maar als het zo'n klein beestje is, zijn de doseringen heel laag, dus zal het wel meevallen.
Dat je moeder het niet wilt betalen en jij een armetierige student bent, vind ik geen excuus om niet te gaan. Als je minderjarig bent en nog thuis bent, dan zal je moeder het toch moeten betalen. Ben je meerderjarig dan zal je echt even wat geld bijeen moeten schrapen. Het niet verlenen van de nodige medische zorg is in principe zelfs strafbaar in Nederland. Neem je een huisdier, dan draag je ook de verantwoording voor de zorg en de kosten die dat met zich meebrengt.
Zit je echt heel krap, bel dan van tevoren de dierenarts. Wellicht mag je het in gedeeltes betalen. En als je echt echt echt geen geld hebt (dan had je eigenlijk geen huisdieren moeten nemen), dan kan de plaatselijke afdeling van de Dierenbescherming soms nog iets voor je betekenen.