Mijn hond is een cane corso (CC) en ze is zindelijk maar toch plast ze op haar eigen kussen buiten waarom?

Ze is nu 1 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Ik zou het kussen weggooien. Als ze al een aantal keren er op heeft geplast, ziet ze dit als een goede plek om haar behoefte te doen.

Train haar eerst om bijvoorbeeld in de bosjes te plassen, en dan gelijk flink belonen door goed zo te zeggen en te aaien.
Als ze dit goed heeft aangeleerd, kun je proberen een nieuw kussen buiten te leggen.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ze is inderdaad al zindelijk, maar ze doet haar behoefte op de verkeerde plek buiten.
Onze hond poepte eerst op het grasveld. Met deze methode hebben we haar geleerd om het in de bosjes te doen.
Zet de hond 's nachts een paar nachten/dagen in een vrij kleine doos,en laat de hond de volgende ochtend buiten uit!
Herhaal dit een week,en je zal zien dat het niet meer gebeurt.
Een hond bevuilt in principe nooit z'n eigen nest!
Gooi wel het oude kussen weg,en reinig de plaats waar het legt met chloor en strooi daarna wat peper ,dan komt hij daar voorlopig niet meer terug.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als andere dieren buiten bij haar kussen kunnen komen, kan het zijn dat ze er op plast om te zeggen"dit is van mij". Markeren dus. Dat heeft niets met "onzindelijk zijn" te maken.

Het zou kunnen zijn dat ze buiten te koud ligt, maar dat lijkt me niet, als ze zonder dwang en uit eigen keuze buiten blijft.

Het kan zijn, dat een ander dier urine-druppels op haar kussen heeft achter gelaten,. Dan moet ze die geur verdrijven door er overheen te plassen.

Je doet er het beste aan om het kussen helemaal weg te gooien, dus niet wassen en weer terug leggen. Voor een hondenneus blijft de geur aanwezig. Laat haar een poos niet meer buiten liggen en houdt goed in de gaten of ze het ergens anders in huis doet. Ik denk van niet.

Mocht ze een andere plek in huis gaan zoeken om te plassen, dan moet je met haar naar de dierenarts om uit te sluiten dat ze lichamelijk iets mankeert.
Ivana
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dat is ook een goede tip, plusje.