Mijn 2 honden(teven) vechten soms. Wat is dan het verstandigste, uit elkaar halen of uit laten vechten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Teven kunnen binnen hun roedel behoorlijk fel tekeer gaan. In een roedel wolven is het een teef die de dienst uitmaakt. In een evenwichtige roedel zal dan ook zelden een echt gevecht uitbreken tussen teven onderling. Zorg daarom dat jij ze al stopt voordat ze elkaar in de haren gaan vliegen. Zorg dat je verder in alles hun alpha bent.
Jij eerst de deur uit en dan de honden. Jij begint en stopt een spelletje. Geef de honden nooit iets als jullie eten maar pas als alles weer van tafel is. En heel belangrijk....schreeuw nooit tegen de honden als ze niet luisteren. En als ze toch echt goed slaags raken blijf dan rustig want als je in paniek raakt toon jij in hun ogen zwakte en worden ze nog feller om de alphapositie te krijgen.. Laat ze maar even gaan en haal een buur op. Til de honden aan hun achterpoten omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens!!! Voorkomen is beter dan genezen.
De alfateef/-reu in de roedel is de mens, anders gaat het hartstikke fout.

Andere antwoorden (2)

De rangorde tussen je twee meiden moet af en toe 'afgecheckt' worden, dus laat ze maar even snauwen...let wel goed op, wie als eerste onderdanigheidssignalen afgeeft - zij erkent dan haar lagere rang. En dat moet jij dan ook vooral doen : die krijgt als 2e eten, als 2e de riem om, als 2e de begroeting als je thuiskomt...Bevestig de rangorde, zoals de honden dit vaststellen, dat bevordert de rust in je roedeltje!

Alleen als het bloed van de muren druipt en er grote gaten in elkaar gebeten worden, moet je natuurlijk wél heftigere maatregelen nemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet laten vechten!!! De mens is in de roedel de baas, anders blijft het vechten doorgaan. Jij bepaalt, dat ze niet mogen vechten.
Mooi programma, vind ik, iedere vrijdag op National Geografic: "The dogwhisperer" van Cesar Milan.
Een aanrader!