Kan je er een puppy bij nemen als je een oudere hond hebt? of gaat dat niet goed?

wij hebben thuis een Noorse Lundehund (duvel) van 6 jaar.
wij willen er graag een puppy erbij nemen maar mijn moeder is bang dat het niet samen zal gaan.
Duvel is wel snel jaloers, maar ik denk dat het vanzelf wel overgaat als we gewoon de aandacht goed verdelen.
ze wennen toch wel aan elkaar uiteindelijk, ze hebben gewoon tijd nodig
maar ik zou graag succes verhalen van jullie willen horen?

groetjessss xxx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Met de juiste begeleiding/kennis gaat dat wel goed. Een Noorse Lundehund (mooie hond!!) staat bekent om zn zachte karakter, dus als je het goed aanpakt zie ik geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht dat je niet kan spreken van jaloezie bij een hond,geef het rustig de tijd,stel duidelijke grenzen,mijn zus kwam ooit thuis met een pup ,ik had 2oudere honden,mijn eigen teef heeft lang op de overloop gelegen ,we hebben dit genegeerd,wel zijn we samen gaan wandelen,ze moest wennen aan de pup ,maar uiteindelijk zijn het de beste maatjes geworden,
de mens zelf wil altijd te snel ,als je zelf een goede leider bent zal dit echt wel goedkomen,jij bepaalt wie in je roedel komt toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Argentijnse dog en daar een Amerikaanse stafford pup bij genomen. Gaat nu al 3 jaar geweldig. Je moet zorgen dat jij de leider blijft dan zullen zij samen prima met elkaar omgaan. Succes ermee!