kan een kater vier maanden achter elkaar krols zijn?

Onze kater van 1 is al maanden krols, hij vecht veel met waarschijnlijk andere mannetjes. Weet iemand of een kater zo lang krols kan zijn en of er iets is om het te verhelpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (5)

Als het nog niet gebeurd is zou de oplossing kunnen zijn om hem te laten castreren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang een kater krols is hangt af van het ras, en van het dier, maar 4 maanden is wel heel lang. Om het arme dier hiervan af te helpen kun je hem het beste laten castreren, ten eerste vergt het enorm veel energie van het beest en ten tweede is het natuurlijk héél erg sneu!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, geslachtsrijp. Maar in de volksmond krols genoemd. Maar bedankt voor je vriendelijke reactie! Aanwinst voor de moderatoren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geloof dat me hier e.e.a. ontgaat
De uitdrukking is dan wel 'krolse kater', maar het zijn *poezen* die krols worden, niet katers. Krolsheid is de toestand waarin een poes vruchtbaar is en op zoek gaat naar katers om zich door te laten dekken.

Katers merken uiteraard dat de poes krols is, en gedragen zich dan anders. Bijvoorbeeld door te vechten om de poes. Maar dat is een reactie op de krolsheid van de poes, ze zijn zelf niet krols.

Is je kater al gecastreerd? Zo nee, dan is het al voorbij hóóg tijd. Is hij wel gecastreerd, dan zal het gewoon het territoriale karakter van het beestje zijn. Dan kun je alleen voorkomen dat hij met andere katers vecht door ervoor te zorgen dat hij niet met andere katers in aanraking komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij ook een +! castreren! had al lang gebeurd moeten zijn. (als het nog niet gebeurd is tenminste) Hoeveel niet gesteriliseerde poezen lopen er rond? Komen er weer ongewenste nestjes bij met alle dierenleed van dien. Alles wat los op straat loopt zou niet vruchtbaar moeten zijn. Tenzij je heel graag ene nestje wil natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens
nestjes genoeg
en katereigenaren de zeggen dat dat de verantwoording van de poezeneigenaren is: allebei je verantwoording nemen
jouw kater is niet krols, poezen zijn krols.
jouw kater is gewoon geslachtsrijp, en zal dat blijven.
ik zou hem zo snel mogelijk laten castreren.
je zegt dat hij veel vecht, en dat is normaal voor ongecastreerde katers.
weet je dat hij hierdoor een groot risico loopt om kattenaids op te doen?
ook heb je goede kans dat je kat vrioeg of laat zal gaan zwerven, op zoek naar poezen.
hij loopt hierdoor grote kans te verdwalen of aangereden te worden.
dan wil ik het nog niet eens hebben over het risico op sproeien, en over het hemelschreiende kattenoverschot.
laat je kater alsjeblieft snel castreren!
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
wij op de ambu zien dat bij aanrijdingen relatief gezien erg veel ongecastreerde katers zijn betrokken.
helaas komen we het best wel vaak tegen.
mogelijk zijn eigenaren die hun kater niet castreren, ook niet zo snel geneigd voor iets anders naar de dierenarts te gaan?
euhm, een kater kán niet krols zijn!

hij kan wel denken dat hij de master is over alle krolse poezebeesten in de buurt. zijn mannelijkheid afnemen door een castratie kan de vechtlust en het machogedrag deels wegnemen. :)

succes met je knok-kater!!