Mijn hondje heeft last van ineens heel erg snakken naar licht hij heeft dan soms een halve minuut adem nodig ! Heel gek! Kan dit astma zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

waarschijnlijk bedoelje reverse sneezing daar hebben vooral kortsnuiten last van kijk eens wat er gebeurt als je zn neusgaten even dicht houd

Toegevoegd na 3 minuten:
dan is het na een paar seconden wel over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus, weer wat geleerd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik zag het vorig jaar bij mn achter buurman die heeft twee doggen waarvan een er soms last van heeft ik moest er gelijk aan denken toen ik deze vraag las
als de andere tip (neusgaatjes even dicht houden) niet helpt bezoek dan even je dierenarts.

het kan namelijk zijn dat er een klein sprietje of zaadje in de neus terecht is gekomen. deze 'kruipen' verder en kunnen veel last veroorzaken.
bij graszaadjes komt dit regelmatig voor, maar ook nu 'bloeit' er al van alles.