ik heb een dove kat, en merk aan veel dingen dat ze doof is.
als ze ligt te slapen, en ik aai haar ineens, dan schrikt ze zich de tandjes, omdat ze me niet aan hoort komen.
ze mauwt veel harder dan de andere katten, omdat ze zichzelf niet hoort.
als ik thuiskom, komt ze me niet begroeten zoals de andere katten wel doen.
ze reageert niet op harde geluiden, zoals de al eerder genoemde stofzuiger.
ook van oud en nieuw heeft ze niets meegekregen.
je merkt aan heel veel dingen dat een kat doof is.
het vervelende is alleen dat katten ook vaak oost-indisch doof kunnen zijn :)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, maar een kat moet wel héél oost-indisch doof zijn om niet op een gegeven moment toch uit reflex de oren te bewegen!

Andere antwoorden (5)

Belletje rinkelen zonder dat hij/zij het ziet en kijken of hij/zij reageert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
testen. Achter in de kamer met twee deksels slaan. Op een moment dat hij slaapt of niet kijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe de stofzuigertest, katten zijn daar over het algemeen niet zo dol op ;)

(engelse link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oren van een kat zijn net als een radar. Ze richten hun oren naar waar het geluid vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
katten zijn eigenwijze beestjes en doen precies waar ze zelf zin in hebben. je kan je dan genegeerd voelen of denken dat ze doof zijn.
maar rammel eens met een lepel in hun voederbakje en ze rennen naar je toe.