Honden hebben een gevoelig gehoor en reukvermogen. Dit is bij honden veel sterker ontwikkeld dan bij mensen.
Het huilen komt door de hoge tonen, die ook nog eens afgewisseld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden zijn gevoelig voor zeer hoge tonen, zelfs de tonen die mensen niet horen. Denk maar eens aan de hondenfluitjes. Het blijkt dat bepaalde honden meehuilen met de sirene, eigenlijk wordt het geluid van de sirene uitgelegd als een soortgenoot die huilt. Honden zijn roedeldieren en dan huil je gezellig mee. Ook kunnen honden meehuilen als iemand gaat zingen of een instrument bespeelt. Op youtube staan hele leuke filmpjes van huilende of meezingende honden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honden horen meer dan ons, en het geluid komt anders binnen bij hun

je hond kan hierop reageren door te huilen. andere honden huilen bij een bepaalde tune op tv op de radio. weer andere honden ´zingen´mee als er gitaar word gespeeld.
sommige honden reageren door hun oren te spitsen en hun koppie van links naar rechts scheef te houden (en als het kan ook de ogen nog wat groter te maken :O)

de reactie van honden op een bepaald geluid is dus een uiting die van hond tot hond verschilt.
die van jou doet dit bij het horen van een sirene en loeit lekker mee ;)