Ik heb een kitten van 6 1/2 maand die alleen maar naar buiten wil Wat kan ik doen?

Mijn kitten van 6 1/2 maand mag naar buiten Ze kan dan alleen in de achtertuin maar ze probeert elke mogelijkheid om te ontsnappen Ze vind het heerlijk buiten maar als ze naar binnen moet wil ze niet Na veel moeite krijg ik haar te pakken Maar eenmaal binnen sloopt ze zowat het kattenluik wat op slot zit om weer naar buiten te kunnen Ze kan niet zonder toezicht in de tuin want ze ontsnapt Na het buiten zijn geweest wordt ze binnen ook agressief en rent en blaast door het huis Wat is een goede manier om hier mee om te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

goede kans dat je poes al geslachtsrijp is, ik zou haar snel laten castreren, dat zal al veel schelen in het gedrag.
is het verder niet mogelijk de tuin goed af te zetten, zodat ze vrij naar buiten kan?
speel ook veel met haar, laat haar maar rennen achter een veter of touwtje, zo kan ze goed stoom afblazen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! De tuin is helemaal afgezet met schutting Gisteren heeft ze een gat gegraven onder de schutting door... en dan daagt ze me uit zodat ik haar net niet kan pakken en rent dan weer weg Ze ziet het echt als spelletje volgens mij Ik speel heel veel met haar en ze rent ook veel achter mijn andere kat aan.
Is het niet te vroeg om haar te laten helpen? Ze is pas 6 1/2 maand
Rieneke1
13 jaar geleden
kan prima met 6,5 mnd, en het is het beste de poes voor de eerste krolsheid te laten castreren, ivm het risico op mammatumoren op latere leeftijd. mogelijk kan je slap gaas schuin naar binnen spannen over de schutting, zodat ze er niet overheen kan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaas een stukje ingraven wil ook helpen :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is echt een boefje want ze graaft gewoon een gat onder de schutting door. En op snoepjes reageert ze ook niet om naar binnen te komen want buiten vind ze veeeel leuker. Ik ga de dierenarts bellen voor een afspraak om haar te laten helpen!
Bedankt voor de tips en antwoorden.
Ik herinner me van vroeger bij mij thuis dat onze kitten ook altijd naar buiten wilde, die hebben we toen (het was zomer, dat scheelt denk ik wel) aan een lang touwtje van een meter of 10 in de tuin laten rondrennen, het is wel altijd opletten dat dat touw niet in de knoop raakt.
Misschien dus niet zo handig met het temperatuur van februari.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kan loslopen in de tuin onder toezicht maar als ze naar binnen moet dan is het huis te klein. Ze sloopt het kattenluik zowat en ze wordt agressief
Inderdaad laten helpen is een goede optie, verder is het moeilijk tegen te houden als een kat verder die drang heeft dat ie naar buiten wilt. Pas nu nog wel op want een kat die krols is, gaat soms uren aan de wandel op zoek naar een kater!!(soms ook ver van huis).
Wat wij nadat de kat was geholpen hebben gedaan, is iedere keer als ie binnenkomt, belonen met een snoepje....ook al is het 5 minuten met jou samen! Dit zit er namelijk zo in bij een kat. Die van ons is nu 8 maanden en iedere dag buiten, als we hem roepen rent ie snel naar de keuken en wacht ie op zijn snoepje!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buitenspelen is veeeel leuker dan snoepjes dus dat helpt ook al niet... helaas
Bedankt voor je reactie iig
typisch gevalletje "buitenstuiter"

je kat is graag buiten en bepaald liever ook zelf wanneer ze naar buiten wil.

Het moderne leven impliceert echter dat we niet altijd tegemoet kunnen komen aan deze behoeften: katten moeten leven in huizen of appartementen, vaak zonder de mogelijkheid naar buiten te kunnen. Ze hebben geen volledige controle over hun eigen voorzieningen en in veel gevallen worden ze gedwongen om hun leefruimtes te delen met ander individuen zoals wij mensen, andere huisdieren en/of andere katten.

wellicht kan het volgende middel ervoor zorgen dat ze het thuis ook leuker gaat vinden....

Feliway......
is een synthetische kopie van het gezichtsferomoon van de kat. Dit feromoon wordt gebruikt door katten om hun territorium als veilig te markeren.

Door de natuurlijk gezichtsferomonen van de kat na te maken geeft Feliway® een gevoel van vertrouwen en veiligheid in de kat zijn omgeving.

Hierdoor kan Feliway® worden gebruikt om katten zich prettig te laten voelen en ze gerust te stellen wanneer ze een situatie moeten trotseren en/of om de kat te helpen bij het voorkomen of reduceren van stress door een verandering in zijn omgeving.

bij de link nog veel meer informatie, ook over het gedrag van katten.

de tip om haar laten castreren lijkt mij erg ook zinvol!

succes, hopelijk wordt je 'buitenstuiter' een gezellige 'schootplakker' :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord
Feliway heb ik maar dat werkt dus niet helaas
Wij noemen haar al de buurtterrorist
De katten in de buurt kunnen hun lol op als ze straks zonder toezicht naar buiten mag
Misschien toch maar even met de dierenarts bellen om haar te laten helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat hoor ik vaker, maar dat komt wat schattiger over. (prrrrr....mag ik naar buiten plzzzz?)
sommige katten willen met alle geweld naar buiten (Ja jij daar!doe die deur losssss! nu!! ik wil het, ik wil het, IK WIL HET, en anders.....oei, gna gna...!!!!) moet wel een beetje onderscheid in zitten toch?
vandaar dus! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMG, dan heb je geen buiterstuiter maar een heuse hooligan! volledig afgazen van tuin geen optie (stuk gaas ingraven tegen de konijnen neigingen?) of kattenluik icm met onzichtbaar elektronisch omheining?
http://www.dierenshop.nl/elektronischeomheiningcatfencekitvoordekat-p-81.html een bezoekje dierenarts.,hoop voor je dat dit de oplossing is... sterkte en succes met je (bengaalse tijger) 'dame'
:)