Zijn er hier baasjes / eigenaren met ervaring? Onze papegaai heeft wondjes!

We wonen samen met onze grijze roodstaart papegaai in de bovenwoning van een schoenenwinkel. Deze winkel wordt op dit moment verbouwd en daardoor is hij wat gestrest. Vanmorgen fladderde hij zelfs van schrik tegen het deurtje van zijn kooi aan toen een ijverige bouwvakker een drilboor in de vloer zette. Gevolg: een paar lelijke schaafwondjes op zijn neuszadel (het gedeelte tussen zijn bovensnavel en zijn neusgaten). Hij kan me natuurlijk niet vertellen of hij er last van heeft, maar hoewel het daar niet naar uitziet, lijkt het me toch behoorlijk pijnlijk. Kan / moet ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je merkt het vast aan hem, als hij er last van heeft. Hij kan dan met z'n koppie schudden of vaker dan normaal met een pootje eraan zitten.
Mijn papegaai heeft op die plek eens een flink bloedend wondje gehad. Heeft er verder geen last van gehad na zelf schoonmaken. Is keurig geheeld.
Maar als je ongerust bent, dan toch maar even een bezoekje aan de dierenarts brengen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de wondjes ernstig zijn zou ik naar een dieren arts gaan. En verder zou ik hem wat vaker uit zijn kooi halen en wat meer aaien en rustig tegen hem praten (wat ook goed helpt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Gorinchem zit Dieca papegaaienspeciaalzaak en zelfs als dat niet bij je in de buurt is, kunnen ze je misschien telefonisch op weg helpen of je vraag beantwoorden.